کد خبر : 39461
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶

زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد

به گزارش زاگرس نوین در مراسمی زنگ سلامت در نخستین روز از هفته سلامت با شعار ” «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» ” با حضور مسئولان استانی و برخی مسئولان محلی در مدرسه ابتدایی شهید پرهیزگار مادوان در حاشیه شهر یاسوج به نمایندگی از ۳ هزار آموزشگاه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد نواخته

زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد

به گزارش زاگرس نوین در مراسمی زنگ سلامت در نخستین روز از هفته سلامت با شعار ” «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» ” با حضور مسئولان استانی و برخی مسئولان محلی در مدرسه ابتدایی شهید پرهیزگار مادوان در حاشیه شهر یاسوج به نمایندگی از ۳ هزار آموزشگاه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد.

 محمد جمالی، سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ سلامت در دبستان شهید پرهیزگار مادوان گفت: هفته سلامت فرصت مناسبی برای بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت و بهداشت در راستای تامین سلامت کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: ارتقاء سطح سلامت دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری مهمی برای نسل‌های آینده است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن توجه ویژه‌ای شده است. 

جمالی آرند اظهار کرد: آموزش و پرورش به دلیل اینکه جامعه بزرگ دانش‌آموزی را در اختیار دارد می‌تواند در حوزه سلامت بسیار اثر گذار باشد.

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید ویژه ای بر روی موضوع سلامت دانش آموزان در دو بخش جسمی و روحی شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس این سند باید در مدارس به دنبال تربیت نسلی باشیم که با فراگیری اصول مختلف بهداشتی و سلامتی در  مسیر توسعه کشور گام بردارند.

جمالی آرند تصریح کرد: آمادگی داریم با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، برنامه‌ها و مراقبت‌های بهداشتی حوزه سلامت را در جامعه دانش‌آموزی عملیاتی و ترویج دهد. 

همچنین سعید جاودان سیرت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: هدف اصلی خلقت رشد و پیشرفت فردی و اجتماعی انسانهاست که یکی از عوامل مهم رسیدن به این هدف سلامت و شادابی خانواده و جامعه است.

وی با تقدیر از تعامل و همراهی خوب آموزش وپرورش با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: آموزش و پرورش محورتوسعه و تعالی جامعه در ابعاد گوناگون است که لازمه تحقق اهداف تعلیم و تربیت و یادگیری دانش آموزان توجه به بهداشت و سلامت است که آنان به‌عنوان سفیران سلامت آموزه‌های خود را حتی به خانواده‌ها و هم سن و سالان خود انتقال دهند.

جاودان سیرت با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده سازان کشور هستند و سلامت آنها نقش مهمی در توسعه و بالندگی جامعه دارد، گفت: هرچه اطلاعات دانش آموزان درحوزه سلامت بیشتر باشد، خانواده و جامعه سالمتری خواهیم داشت.

فرشید کرمی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: بر اساس روزشمار هفته سلامت برنامه های متنوعی در سطح مدارس استان اجرا می شود.

به گزارش ایسنا، وی، با بیان اینکه بدن سالم به تغذیه و ورزش نیاز دارد، بیان کرد: تبلیغات محیطی در مدارس، غربالگری فشار خون، قند و وزن، پیاده‌روی، جشنواره غذای سالم، ایستگاه سلامت و تبیین تغذیه سالم برای دانش آموزان بخشی از مهمترین برنامه‌های هفته سلامت در مدارس استان کهگیلویه وبویراحمد است.

ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری