کد خبر : 39473
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷

درخشش هنرمندان حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره ملی

به گزارش زاگرس نوین نمایش واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در ششمین جشنواره روستایی و عشایری آسمان هشتم خوش درخشید. شریف اسلامی، رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه یکم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران گفت: نمایش تئاتر سفر به خانه خورشید هشتم یکی از تولیدات شاخص حوزه هنری است

درخشش هنرمندان حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره ملی

به گزارش زاگرس نوین نمایش واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در ششمین جشنواره روستایی و عشایری آسمان هشتم خوش درخشید.

شریف اسلامی، رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه یکم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران گفت: نمایش تئاتر سفر به خانه خورشید هشتم یکی از تولیدات شاخص حوزه هنری است که توانسته در بین ۵۰ اثر ارسالی به این رویداد ملی عنوان برگزیده را کسب کند.

وی اظهارکرد: این نمایش به نویسندگی و کارگردانی یاسر خالقی است که جایزه تقدیر بازیگری را به خود اختصاص داد.

اسلامی تصریح کرد: مرحله نهایی جشنواره ملی روستایی آسمان هشتم روزهای ۳۰و ۳۱ فروردین در روستای کردر رضوی شهرستان میناب برگزار شد.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جشنواره روستایی آسمان هشتم که پنج دوره به صورت ملی برگزار شده از رویدادهای مهم حوزه هنری کشور محسوب می‌شود.

اسلامی افزود: نمایش تئاتر خیابانی سفر به خورشید، جلوه‌ای از پیوند هنر و باورهای مذهبی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است که داستان شفا یافتن یک معلول پس از سال‌ها انتظار را روایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: از آنجا که شفا یافتن بیماران و تحقق حاجات زائران از کرامت‌های امام رضا (ع) محسوب می‌شود نمایش سفر به خورشید و شفا یافتن یک معلول پس از سال‌ها انتظار گواهی بر نقش هنر برای روایت اعتقادات مذهبی است.

ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری