کد خبر : 39483
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶

حال ناخوش فرودگاه بین‌المللی یاسوج تنها با ۳ پرواز در هفته

به گزارش زاگرس نوین مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای یاسوج از انجام تنها سه پرواز در هفته از این فرودگاه خبر داد. عنایت انصاری فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: در فروردین ماه امسال ۲۴ پرواز انجام شد که در این پروازها یک هزار و ۴۸ مسافر اعزام و پذیرش شدند. همچنین در این مدت

حال ناخوش فرودگاه بین‌المللی یاسوج تنها با ۳ پرواز در هفته

به گزارش زاگرس نوین مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای یاسوج از انجام تنها سه پرواز در هفته از این فرودگاه خبر داد.

عنایت انصاری فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: در فروردین ماه امسال ۲۴ پرواز انجام شد که در این پروازها یک هزار و ۴۸ مسافر اعزام و پذیرش شدند. همچنین در این مدت ۱۲هزار و ۴۳۳ کیلوگرم بار جابجا شده است.

مدیر فرودگاه بین المللی شهدای یاسوج  خاطرنشان کرد: این آمار نشان می‌دهد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته یعنی فروردین سال قبل ٣٣ درصد رشد را شاهد بوده‌ایم.

انصاری فرد تصریح کرد: در سال گذشته ۲۵۱ پرواز با ۱۸هزار و ۵۴۰ مسافر در فرودگاه یاسوج انجام شده و بالغ بر ۱۵۴ هزار و ۲۱۷ کیلوگرم بار جابجا شده است. پروازها  در مسیر تهران یاسوج تهران بوده است.

وی ادامه داد: هم اکنون روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه در مسیر تهران – یاسوج و بالعکس طبق برنامه پرواز داریم که البته پرواز دوشنبه‌ها از بهمن ماه سال ۱۴۰۲ موقتا انجام نمی‌شود.

مدیر فرودگاه بین المللی شهدای یاسوج عنوان کرد: روزهای شنبه ساعت ورود به یاسوج ٨:٤٠ صبح و خروج از یاسوج ٩:٤٠، روزهای چهارشنبه و جمعه ورود به یاسوج ١٥:٠٠ و خروج ۱۵:۵۰ دقیقه است.

انصاری فرد تاکید کرد: امیدواریم در سال‌جاری با حمایت و پیگیری‌های مدیران ارشد استان افزایش پروازها در مسیر تهران و ایجاد مسیرهای جدید رشد و ارتقا بیشتری را رقم بزنیم.

وی اظهارکرد: ضمنا در سال ١٤٠٢ با اعتباری بالغ بر٣٣ میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عملیات توسعه و بهسازی در امور عملیات هوانوردی و عملیات فرودگاهی و امور امنیتی در فرودگاه یاسوج هزینه شده است.

مدیر فرودگاه بین المللی شهدای یاسوج گفت: مهمترین این پروژه‌ها توسعه و بهسازی ساختمان ایمنی و آتش نشانی، خرید دستگاه‌های چیلر ٢٨٠ تنی و هواساز و احداث ساختمان‌های مربوطه و نصب آنها به منظور ایجاد هوای خنک در سالن ترمینال برای رفاه حال مسافران گرامی، بهسازی ساختمان‌های سپاه حفاظت و پلیس، خرید و نصب دوربین‌های مداربسته در ایرساید و لندساید و نصب راهبند ضد تروریستی و دستگاه اکسس کنترل به منظور افزایش ضریب امنیتی هستند.

انصاری فرد افزود: طبق مقررات و دستور معاونت محترم وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل محترم شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مدیران فرودگاه موظفند زیرساخت‌ها، امکانات و تجهیزات لازم را در فرودگاه‌ها مهیا کنند و برای برقراری پرواز پس از درخواست و مطالبه مردم باید توسط مدیران ارشد استانی اقدام شود.

وی بیان کرد: در فرودگاه یاسوج همه امکانات، زیرساخت‌ها و تجهیزات برای برقراری پروازهای داخلی و بین المللی مهیاست.

گفتنی است که مطمئنا رونق فرودگاه یاسوج در درجه اول حمایت مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد  و شهر یاسوج را می طلبد که یک بار برای همیشه مشکل پروازهای این فرودگاه بصورت جدی پیگیری و رفع شود البته خوب است دستگاههای اجرایی دولتی، واحدهای صنعتی و بخش خصوصی و مردم نیز در کنار فرودگاه یاسوج در راستای حمایت از این فرودگاه همکاری و حمایت خود را داشته باشند.

با افزایش این پروازها زمینه رشد صنعت گردشگری، سهولت در تردد مسافران و گردشگران، جذب سرمایه گذار و زمینه رونق کسب و کار و تولید در استان بیش از پیش فراهم خواهد شد.

پیشنهاد می شود برای رفع مشکل پروازهای فرودگاه یاسوج نشستی در وزارت راه و شهرسازی و با حضور مسئولان مرتبط در سطح ملی و استانی برگزار و یک بار برای همیشه مشکل پروازهای این فرودگاه برطرف شود.

یادآور می شود که برقراری همه روزه پروازهای فرودگاه بین‌المللی یاسوج از مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به این استان است و هم اکنون مردم و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد خواهان اجرایی شدن این مصوبه هستند.

برقراری هر روزه پرواز فرودگاه یاسوج موضوعی است که در گذشته هم مطرح شد، تا اینکه در نشست خبری سفر دور دوم رئیس جمهور به استان در(۲۷ تیرماه ۱۴۰۲ )، مطالبه یکی از خبرنگاران از آیت‌الله رئیسی بود و رئیس جمهور دستور داد ظرف ۱۰ روز آینده پروازهای روزانه فرودگاه یاسوج برقرار شود و یکی از مصوبات سفر هم برقراری روزانه پرواز فرودگاه یاسوج بود.

با این که بیش از یک ماه از مدتی که رییس جمهور برای روزانه شدن پروازهای فرودگاه یاسوج تاکید کرده می‌گذرد، اما همچنان پروازهای فرودگاه سه پرواز در هفته است و فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه گردشگری همچنان از این روند فرودگاه یاسوج گلایه‌مند هستند.

ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری