کد خبر : 1802
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷

سفر با ویلچر: نکات مهم مسافرت با صندلی چرخدار

سفر با ویلچر شاید دغدغه چندان مهمی برای افراد توانمند با جسم سالم نباشد. اما عده زیادی در سراسر دنیا هستند که به علت‌های مختلف مانند ژنتیک، بیماری، سن‌وسال بالا و … در زندگیشان از ویلچر استفاده می‌کنند. سفر با ویلچر و مشکلاتی که ممکن است در طول مسیر یا در مقصد برای افراد به

سفر با ویلچر شاید دغدغه چندان مهمی برای افراد توانمند با جسم سالم نباشد. اما عده زیادی در سراسر دنیا هستند که به علت‌های مختلف مانند ژنتیک، بیماری، سن‌وسال بالا و … در زندگیشان از ویلچر استفاده می‌کنند. سفر با ویلچر و مشکلاتی که ممکن است در طول مسیر یا در مقصد برای افراد به وجود بیاید، اتفاقی است که گاهی بسیاری از افراد ناتوان را از رفتن به سفر پشیمان کند.

سفر با ویلچر: نکات مهم مسافرت با صندلی چرخدار

اما نکته‌ای که وجود دارد این است که امروزه شرایط رفتن به سفر با ویلچر بهبود یافته و امکاناتی برای این دسته از افراد وجود دارد که می‌توانند به وسیله آن یک مسافرت لذتبخش و بدون نگرانی را تجربه کنند.

در این مطلب از فلایتیو قصد داریم نکات مهم سفر با صندلی چرخدار را برای شما بگوییم تا در کسب تجربه لذتبخش از سفرتان در کنار شما باشیم. اگر دوست دارید درباره سفر با ویلچر و امکاناتی که برای آن وجود دارد بیشتر بدانید، ما را در فلایتیو همراهی کنید:

شرکت‌های هواپیمایی، یاور شما در سفرها

اگر دچار معلولیت هستید یا به علت بیماری و کهولت سن باید از ویلچر استفاده کنید، هیچگاه ناامید نشوید. اولین اقدام در برابر این مشکل این است که در هیچ شرایطی اجازه ندهید این اتفاق شما را محدود کند! شاید بسیاری از شما ندانید که شرکت‌های هواپیمایی خدمات ویژه‌ای برای افراد ناتوان جسمی و حرکتی دارند. بنابراین اگر قصد رزرو بلیط برای هر مقصدی را دارید، پس از رزرو با شرکت هواپیمایی مورد نظرتان تماس بگیرید و درخواست خدمات ویژه در فرودگاه و هواپیما را کنید. هر شرکت هواپیمایی بر اساس قوانین خاص خود، به شکل متفاوتی عمل می‌کند. اما زمانی که شما درخواست خدمات ویژه و در اصطلاح SSR را به شرکت هواپیمایی می‌دهید، فرد آموزش‌دیده‌ای را برای همراهی و حمل ویلچر شما را به فرودگاه می‌فرستند.

برای بهره‌مندی از خدمات ویلچر در سفر، باید به این نکته توجه کنید که در بلیط شما یا کسی که بلیط را برای او تهیه می‌کنید، کد SSR و یا عبارت requires special assistance درج شده باشد.

این مورد خدمات در داخل هواپیما و سالن‌های ترانزیتی که برای تغییر پروازهایتان لازم است نیز وجود دارد. در این شرایط مهمانداران یا مسئولان ویژه خدمات ویلچر هواپیما، شما را برای عبور و مرور در هواپیما، سالن‌های ترانزیت و اتوبوس‌های پرواز همراهی می‌کنند.

اگر در مقصد هم نیاز به همراهی مسئولان خدمات ویلچر دارید، حتما آن را به شرکت هواپیمایی اطلاع دهید و ۴۸ تا ۲۴ ساعت پیش از پرواز، هماهنگی‌های لازم را به صورت تلفنی انجام دهید.  باید بدانید که این خدمات در شرکت‌های هواپیمایی معمولا به صورت رایگان انجام می‌گیرد. اما برخی از  شرکت‌های هواپیمایی بنابر میزان معلولیت و کارهایی که می‌بایست انجام گیرد، مبلغ کمی را از شما دریافت می‌کنند.

در انتخاب هتل دقت کنید!

یکی از مهم‌ترین نکات سفر با صندلی چرخدار دقت در انتخاب هتل است. شما باید پیش از سفر تمام شرایط و امکانات هتل را به دقت بسنجید و انواع فضاها را مانند ورودی هتل، سطوح شیب‌دار، آسانسور، اتاق‌ها، اندازه سرویس‌های بهداشتی، رستوران‌ و کافی‌شاپ و … بررسی کنید. البته باید بدانید که امروزه بسیاری از هتل‌ها خدمات ویژه مربوط به صندلی چرخدار و افراد ناتوان را در قالب یک دستورالعمل اجرایی مهم انجام می‌دهند.   اگر شما و یا همسفر شما که از ویلچر برای جابه‌جایی استفاده می‌کند، در شرایطی قرار دارد که نمی‌تواند برای سرو صبحانه و غذا در رستوران حاضر شود، مسئولان هتل وظیفه دارند که این امکانات را در داخل اتاق برای شما فراهم کنند.

تور مسافرتی، یک اتفاق جذاب برای سفر با ویلچر

شرکت‌های مسافرتی زیادی وجود دارند که تورهای مسافرتی ویژه افراد ناتوان با ویلچر را با تمامی امکانات برگزار می‌کنند. با انتخاب تورهای مسافرتی ویژه افراد ناتوان، می‌توانید یک سفر عالی، با آرامش و بدون هیچ نگرانی را همراه با عزیزان خود تجربه کنید. در این تورها همه چیز به درستی پیش‌بینی شده و مشکلاتی که ممکن است در طول سفر رخ دهد رفع می‌شود. نکته جالب توجه درباره این نوع تورهای مسافرتی، این است که شرکت‌های مسافرتی، براساس نوع ناتوانی و شرایط خاصی که در میان مسافران وجود دارد، برنامه‌های گردشی را در طول سفر اجرا می‌کنند.

سفر با ویلچر را در قطار تجربه کنید

بسیاری از افراد برای مقاصد نزدیک‌تر، سفر با قطار را ترجیح می‌دهند. اگر شما و یا همسفرتان به ناتوانی حرکتی مبتلا هستید و از ویلچر استفاده می‌کنید، می‌توانید به سفر با قطار هم فکر کنید. در آژانس‌های مسافرتی که بلیط قطار را به فروش می‌رسانند، امکاناتی مشابه شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد‌. بنابراین فقط کافیست مسئولان آژانس را از شرایط جسمی و حرکتی خودتان آگاه کنید تا مسئولان ویژه خدمات سفر، شما را برای عبور و مرور در ایستگاه‌های راه‌آهن، سوار شدن به قطار و جابه‌جایی در کوپه‌ها همراهی کنند.

چند نکته مهم

سفر با ویلچر‌ می‌تواند همانند یک مسافرت عادی و بدون صندلی چرخدار، لذتبخش و آرام باشد. فقط کافیست نکات مهم مربوط به آن را پیش از سفر بدانید تا با اطمینان خاطر سفر کنید. توجه به این چند نکته کوچک می‌تواند سفر آرامی را به شما هدیه کند:

۱. حتما پیش از رفتن به سفر، مقصد را به درستی بررسی کنید. اگر قصد سفر به طبیعت را دارید، حواستان به محل عبور و مرور باشد و آن را با توجه به شرایط فیزیکی خود و امکانات ویلچرتان انتخاب کنید.

۲. اگر هنگام رزرو بلیط فراموش کردید که به آژانس مسافرتی، درخواست همراه خدماتی را بدهید، می‌توانید این کار را در فرودگاه انجام دهید. چراکه مسئولان ویژه خدمات افراد ناتوان در فرودگاه‌ها هم مستقر هستند.

۳. بهتر است پیش از سفر، درباره خدماتی که هتل انتخابی شما برای افراد ناتوان ارائه می‌دهد آگاهی کسب کنید. مطمئن شوید که امکانات هتل برای اقامت، جابه‌جایی و عبور مرور شما مناسب است. این کار را می‌توانید با یک سرچ کوتاه در میان هتل‌ها و یا بررسی امکانات آن‌ها در سایت مخصوص هتل انجام دهید. همچنین بررسی نظر افرادی که پیش از این در هتل اقامت داشته‌اند، کمک زیادی به شناخت شما از امکانات و خدمات می‌کند.

۴. اگر تنها هستید و کمک‌کننده شما فقط مسئول خدمات مسافران ناتوان است، می‌توانید درخواست اسکورت دهید. این درخواست کمک می‌کند که مسئول خدمات علاوه‌بر حضور در فرودگاه یا راه‌آهن، بتواند از گیت‌ نیز عبور کند و تا پای پرواز یا کنار قطار همراه شما باشد. البته به این نکته توجه کنید که برخی از فرودگاه‌ها در مکان‌های مختلف اجازه اسکورت را صادر نمی‌کنند. در چنین شرایطی می‌توانید از خدمات ویلچر هواپیما استفاده کنید.

۵. سعی کنید که به طور دقیق شرایط جسمی و حرکتی خود را به مسئول خدمات سفر توضیح کنید‌ همه کارهایی را که توانایی انجام آن برای شما مشکل است لیست کنید تا در جریان موقعیت شما قرار بگیرد.

سخن آخر

آگاهی درباره شرایط سفر و امکاناتی که می‌توانید از آن استفاده کنید، زمینه یک سفر جذاب، راحت و پر از آرامش را برایتان فراهم می‌کند. اگر از نکات مهم سفر با صندلی چرخدار آگاه باشید، می‌توانید مانند هر فرد دیگری، سفری بدون دردسر و دغدغه را تجربه کنید. ما در فلایتیو از صفر تا صد سفرها همراه شما هستیم تا تجربه‌ منحصربه‌فردی را به شما هدیه کنیم. پس همین امروز برای رفتن به سفر اقدام کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری