کد خبر : 24433
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

درخواست نماینده مردم در مجلس از مدیر حوزه‌های علمیه کشور/ مبلغین بیشتری به روستاها اعزام شود

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۷ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند به همین جهت نیاز است مبلغین بیشتری به روستاها اعزام شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مهدی روشنفکر در دیدار مسئولان نهادهای حوزوی و فرهنگی که با حضور آیت‌الله اعرافی برگزار شد، گفت: استان نیروهای فرهنگی دارای سطح علمی بالایی دارد اما علی‌رغم این ظرفیت در حوزه فرهنگ با یکسری نارسایی‌ها مواجه هستیم.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی افزود: کهگیلویه و بویراحمد استانی دارای دین و مذهب شیعه است و غیرت و تعصب دینی مردم جلوی ورود هرگونه مذاهب انحرافی را گرفته که این از افتخارات استان است.

وی افزود:نارسایی‌ها دلایل زیادی دارد از جمله اینکه فاصله با مرکز و شرایط جغرافیایی استان ضعف در راه‌ها و محورهای مواصلاتی ‌موجب شده تبادل فرهنگ کمتر وحود داشته باشد.

روشنفکر عنوان کرد: استان نیازهای فرهنگی و دینی داریم که می‌طلبد تعداد روحانیون در مناطق روستایی بیشتر شود چرا که جمعیت زیادی از استان در روستاها زندگی می‌کنند.

نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: درست است که نهادهای فرهنگی در روستاها روحانی اعزامی دارند اما با توجه به پراکندگی جمعیت می‌طلبد در اعزام مبلغ به مناطق روستایی توجه بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه ۴۷ درصد جمعیت استان در روستاها هستند که این اعزام مبلغات در مناطق یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، گفت: تقویت و حمایت از مساجد دیگر موردی است که باید مورد توجه باشد، خیلی از این مساجد شرایطی دارند که اگر تکمیل شوند و رنگ و روی بهتر به مساجد بدهیم در حضور مردم موثر است.

نماینده مردم خواستار تجهیز کتابخانه‌ها و برگزاری گفتمان‌های دینی در دانشگاه‌ها شد و گفت: طبق گزارشات رسیده به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزاری این گفتمان‌ها در سراسر کشور کم رنگ شده است.

وی در پایان خواستار برگزاری گردهمایی دینی و مذهبی شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری