کد خبر : 26728
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱

شهرک‌های گلخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بهشتی برای سرمایه‌گذاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرک‌های گلخانه‌ای ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی معتمدی از راه‌اندازی پنج شهرک گلخانه‌ای در سطح استان برای ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: ایجاد خوشه‌های کسب و کار در بخش گلخانه‌ها در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۳۳ هکتار فضای آماده گلخانه‌ای، ۱۵ هکتار گل رز و بیش از ۱۳۰ هکتار زیرساخت آماده در شهرک‌های گلخانه‌ای داریم که بهشتی برای سرمایه‌گذاری پرسود در این استان است.

وی در ادامه خوشه‌های کسب و کار را چتر حمایتی بخش تولید دانست و توضیح داد: در بخش کسب و کارهای مرتبط با عسل، ماهی، گیاهان دارویی و گلخانه از هر نظر شرایط ایجاد خوشه‌های پویا و قوی وجود دارد اما لازمه اصلی این کار تشکیل اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی قوی در این بخش‌هاست.

وی گفت: انتظار ما از مدیریت خوشه‌های کسب و کار استان این است که نگاهی جامع و صفر تا صد از تولید تا فروش داشته باشد و با یک تدبیر علمی ساماندهی مناسب و تفکیکی برای گلخانه‌های فعال، در دست تکمیل و زیرساخت‌های آماده برای احداث گلخانه به خرج دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تولید دانش‌بنیان محصول اقتصادی بلوبری در یاسوج ادامه داد: ما این کار را شروع کردیم و از مدیریت خوشه‌های کسب و کار به ویژه خوشه گلخانه‌ها انتظار داریم که برای توسعه کمی و کیفی محصول بلوبری و احداث واحدهای مختلف تولیدی این محصول همانند یک چتر حمایتی عمل کند و زمینه پویایی صنعت گلخانه در این استان را در تولید، هوشمندسازی، توسعه، فروش و پایانه‌های صادراتی فراهم کند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری