کد خبر : 27331
تاریخ انتشار : جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴

ترامپ: شورش واگنر پوتین را تضعیف کرد

ایسنا نوشت: دونالد ترامپ مدعی شد، شورش چند روز پیش گروه نظامی واگنر در روسیه به تضعیف ولادیمیر پوتین منجر شده است.

ایسنا نوشت: دونالد ترامپ مدعی شد، شورش چند روز پیش گروه نظامی واگنر در روسیه به تضعیف ولادیمیر پوتین منجر شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در اظهار نظر درباره شورش نافرجام چند روز قبل گروه پیمانکار نظامی خصوصی واگنر در روسیه ادعا کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اثر این شورش “تا حدی تضعیف شده” و حالا زمان آن است که آمریکا برای پایان دادن به جنگ اوکراین وارد عمل شده و میانجی مذاکرات بین روسیه و اوکراین بر سر توافق صلح شود.
ترامپ در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت: من می‌خواهم مردن مردم به خاطر این جنگ مسخره متوقف شود.
ترامپ همچنین درباره گزارش اخیر در رسانه‌های آمریکا درمورد تاسیسات جاسوسی چین در جزیره کوبا واقع در ۱۴۵ کیلومتری از ساحل آمریکا ادعا کرد،‌ باید به پکن ضرب‌الأجلی ۴۸ ساعته برای خروج از این محل داده شود.
رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو درباره اوکراین مدعی شد،‌ در صورتی که هنوز رئیس جمهور آمریکا بود “همه چیز مورد مذاکره قرار می‌گرفت” و اوکراینی‌ها می‌توانستند نبردی قدرتمند در دفاع از کشورشان به راه بیندازند و “اعتباری زیاد کسب کنند.”
او اظهار کرد: “فکر می‌کنم آنها شایسته داشتن بخش عمده ای از آنچه که به دست آورده‌اند بوده و روسیه هم به همین شکل با آن موافقت خواهد کرد. شما نیاز به داشتن یک مذاکره کننده یا میانجی‌گر درست دارید و در حال حاضر ما این مذاکره کننده را نداریم.”
او خاطرنشان کرد، آمریکا باید حالا دست به تلاش‌هایی به منظور مقابل هم قرار دادن مقام‌های اوکراین و روسیه با هدف إعمال فشار برای صلح بزند.
او گفت: “فکر می‌کنم بزرگترین کاری که آمریکا باید حالا انجام دهد برقرار کردن صلح است-اینکه مقام‌های روسیه و اوکراین را به منظور فشار وارد کردن برای صلح نزد یکدیگر بیاورد. شما می‌توانید چنین کاری کنید. اکنون زمان انجام این کار است. این که دو طرف را به منظور إعمال فشار برای صلح نزد یکدیگر بیاوریم.”
ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود با ولادیمیر پوتین دوستی برقرار کرد. او در مصاحبه با رویترز گفت: “شما می‌توانید بگویید پوتین هنوز قدرتمند است اما او مسلما دست کم در ذهن خیلی از مردم تضعیف شده است.”
او اضافه کرد: اگر پوتین دیگر در قدرت نباشد نمی‌دانید جایگزین او چطور خواهد بود. این جانشین می‌تواند بهتر باشد اما همچنین می‌تواند خیلی بدتر از او هم باشد.
ترامپ در عین حال درباره اتهام ادعایی جنایت جنگی که چندی قبل در ماه مارس از سوی دیوان کیفری بین المللی علیه پوتین مطرح شد اظهار نظر کرده و گفت: باید بعد از پایان جنگ در اوکراین درباره سرنوشت ولادیمیر پوتین بحث کرد چون هم اکنون در صورتی که این موضوع را مطرح کنید هرگز صلح برقرار نخواهید و هرگز به راه حل نخواهید رسید.”

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری