کد خبر : 27521
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۴۷

علت کیفیت پایین نان در کهگیلویه و بویراحمد چیست؟

در نشستی که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد علت اصلی کیفیت پایین نان در استان مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، تعدادی از واحدهای خبازی استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه‌ای به ریاست استاندار این استان مهمترین دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

در ابتدای این نشست معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۶۲۱ نانوایی در استان وجود دارد که جمعیت زیادی در این بخش مشغول به کار هستند.

در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به کیفیت پایین نان اشاره و عنوان کرد: در اکثر ملاقات‌ها و بازدیدها که حضور دارم مردم از کیفیت نان گلایه دارند که واحدهای خبازی به این مورد توجه داشته باشند.

در ادامه استاندار جویای کیفیت آرد از خبازان همه  شهرستان‌های استان شد و واحدهای خبازی که از ۹ شهرستان استان حضور داشتند اعلام کردند، اولین دلیل کیفیت پایین نان، آرد است کیفیت نامطلوب آرد موجب شده بیشتر نان تولید شده دور ریز داشته باشد.

عباسی به نمایندگی از خبازان خطاب به استاندار گفت: به دلیل کیفیت پایین آرد شرمنده مردم هستیم و اگر آرد با کیفیت به دست خبازان نرسد مجبوریم تعطیل کنیم.

یکی دیگر از نماینده های خبازان گفت: در صورتی که کیفیت نان اصلاح نشود خسارت بزرگی به نیروهای ماهر و نانوا زده می‌شود و بخشی از کارگران ماهر از این حوزه می‌روند.

در ادامه خبازان به قطع ۶ ماهه سهمیه آرد معترض بودند، که استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ابوالحسن صداقت‌کیش مدیرکل غله استان خواست علت قطعی آرد را توضیح دهد که صداقت کیش گفت: وقتی سه برابر سهمیه آرد نانوایی‌ها کارت از کارتخوان‌ها کشیده شود تخلف محسوب می‌شود و سهمیه آرد آنها قطع شده است.

وی ادامه داد: به دلیل تخلفات ۶۰۲ تن سهمیه آرد استان کسر شد اما ۲۰۷ تن تشویقی به واحدهای خبازی اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: ۲۵۱ تن سهمیه آرد ترمیمی در اختیار فرمانداران قرار گرفت، ضمن اینکه پیشنهاد می‌کنیم سهمیه آرد قطع شده بازگردد.

در ادامه یکی از خبازان با اشاره به کم فروشی نان گفت: قیمت نان پایین است به همین دلیل مجبوریم کم فروشی کنیم و کم فروشی گردن مسئولانی است که سهمیه آرد را کم می‌کنند.

همچنین معتمدی بیان کرد: تاکنون فقط ۲۵ درصد سهمیه آرد نانوایی‌های کسر شده تخصیص یافته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد پس از شنیدن درد دل‌های خبازان گفت: کارخانه تولید آرد یاسوج و گچساران و متولیان پاسخ‌گوی کیفیت پایین نان باشند.

پایان پیام/۸۲۰۲۴


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری