کد خبر : 28654
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۵:۵۴

تکمیل آبرسانی فاز ۲ به دشت امامزاده جعفر و خان احمد نیازمند اعتبار ۳۰۰ میلیاردی

رئیس امور آب گچساران گفت: آبرسانی فاز ۲ به دشت امامزاده جعفر و خان احمدها با سطح زیر کشت ۳۱۰۰ هکتار جهت تکمیل نیازمند ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سید معصوم افضلی در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی این شهرستان اظهار کرد: با پیمانکار اجرایی طرح تامین آب تنگ انگشترک و آبرزی خاتمه پیمان گردید و پیمانکار در حال رفع نواقصات باقیمانده برای تحویل موقت می‌باشد در صورت تکمیل خط انتقال فرعی ۳ توسط جهاد کشاورزی این طرح می‌تواند ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی را آبیاری بارانی تحت فشار با استفاده از اختلاف ارتفاع سد کوثر با اراضی اجرا کرد .

 وی بیان کرد: برای تکمیل عملیات اجرایی باقیمانده آن طرح شرکت آب منطقه ای اقدام به برگزاری دو مناقصه به مبلغ ۲۵۳میلیارد ریال برای اجرای باقیمانده خط اصلی تامین آب دشت آبرزی که پیمانکار آن در آخر همین هفته مشخص خواهد شد.

 افضلی افزود: برای تهیه و خرید لوله های پلی اتیلن و اتصالات و شیرآلات این طرح به مبلغ کمتر از ۵۰میلیارد ریال آگهی فراخوان مناقصه آن انجام شده که بزودی پیمانکار آن مشخص خواهد شد و در دهه مبارک فجر امسال آب به دشت آبرزی خواهد رسید.

 رئیس اداره امور آب گچساران تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار از محل استانی، نفت و گاز، مسئولیت‌های اجتماعی در اختیار نماینده و ستاد بحران به این پروژه اختصاص داده شد.

 افضلی عنوان کرد: آبرسانی فاز ۲ به دشت امامزاده جعفر و خان احمدها با سطح زیر کشت ۳۱۰۰ هکتار و پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصدی یکی دیگر از طرح‌های مهم در دست اقدام امور آب گچساران است.

 وی گفت: برای تکمیل این طرح بزرگ و تاثیرگذار ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رئیس اداره امور آب گچساران خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی به دشت مور در دست بروز نمودن اسناد پیمان است بزودی برای انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی آن اگهی مناقصه عمومی آن برگزار خواهد شد.

 افضلی بیان کرد: این شرکت طرح‌های مهم دیگری از جمله محوطه سازی سد کوثربه مبلغ ۷۶میلیارد ریال ، پروژه ریزش برداری و پایدارسازی تکیه گاه سمت راست سد کوثر با ۱۶۵ میلیارد ریال از محل پدافند غیرعامل با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی را در دست اقدام دارد.

وی گفت: از دیگر طرح های امور آب می توان به تعمیرات ابنیه ایستگاه های پمپاژ شبکه اصلی دشت لیشتر به مبلغ ۶۳۰میلیارد ریال از اعتبارات ملی و مسئولیت های اجتماعی در اختیار نماینده و ساماندهی رودخانه فصلی و کانال هدایت سیلاب در روستای پشه به مبلغ ۵۰۰۰میلیون ریال ،تعمیرات ایستگاه پمپاژ آبرسانی پاکوه به مبلغ تقریبی ۵۰میلیارد ریال و اورهال ایستگاه‌های پمپاژ شماره ۱،۲،۳،۴ شبکه اصلی آبیاری دشت لیشتر که پیمانکار آن نیز به زودی انتخاب خواهد شد،اشاره کرد.

 وی افزود:از دیگر پیشنهادات داده شده می‌توان به تامین آب اراضی دیل ، آرو،پوراژ ،مارین تا شامبرکان از طریق مطالعه و احداث سد چرزو که حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای مزبور را تحت پوشش قرار می‌دهد اشاره کرد.

سید حسین حسینی رئیس بنیاد شهید گچساران نیز در جلسه اضافه کرد:در سال گذشته ۵۰ میلیارد و ۵۴۲ میلیون ریال اعتبار به بنیاد شهید اختصاص داده شد که از این میزان ۱۰۰ آن تخصیص یافته است.

 وی بیان کرد: ۹ گلزار در گچساران نیازمند مرمت و بازسازی هستند.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران اظهار کرد: تجهیز گلزار روستای دیل به سیستم سرمایشی و گرمایشی، سیستم صوتی و ایزوگام سقف گلزار مرکز شهر گچساران از اقداماتی است که باید صورت گیرد.

 وی گفت: ۱۳ گلزار در گچساران دارای مشکل برق هستند.

علی دستلاف مدیر جهاد کشاورزی گچساران نیز خاطرنشان کرد: در سال گذشته جمعاً ۳۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار به جهاد کشاورزی این شهرستان اختصاص داده شد وی ادامه داد در حال حاضر ۴۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پروژه از سوی جهاد کشاورزی گچساران در این شهرستان اجرا شده است.

پایان پیام/

 

 

پایان پیام/۸۲۰۳۳

 


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری