کد خبر : 29579
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۵:۰۳

نماینده مجلس: مدیریت کشف حجاب از خارج کشور انجام می‌شد/ مردم متوجه دام بیگانگان شده‌اند

حسین میرزایی نماینده اصفهان می‌گوید: موضوع کشف حجاب کمی فروکش کرده و وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده است. یعنی بخشی از مردمی که کشف حجاب می‌کردند و الان این کار را نمی‌کنند، متوجه شدند که این موضوع دامی از طرف بیگانگان بود.

حسین میرزایی نماینده اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص لایحه عفاف و حجاب تگفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهمترین بخش‌های آن را بخوانید:

*‌ من خودم موافق اصل هشتاد و پنجی شدن لایحه عفاف و حجاب نبودم. البته باید بگویم که اصل هشتاد و پنجی شدن این موضوع هم مثل آمدن لایحه به صحن، مزیت‌هایی دارد. ۱۵۰۰ پیشنهاد از سوی نمایندگان برای موضوع عفاف و حجاب مطرح شد. لازم بود این پیشنهادها، تک به تک در کمیسیون تخصصی و صحن بررسی شود. با این کار مواضع همکار‌های نماینده، شفاف می‌شد زیرا یکی از مطالبات مردم، شفافیت است که در اینجا امکان روشن شدن آن وجود داشت که مثلاً چه کسی در حوزه حجاب چه دیدگاهی دارد و به نظرم این داستان خیلی هم طولانی نمی‌شد و جا داشت اصل هشتاد و پنجی نشود.

*‌ چون ما سابقه کار روی بودجه‌های مختلف را داشتیم که هر سال چندین هزار پیشنهاد روی آن‌ها ارائه می‌شد و در نهایت پیشنهاد‌ها بررسی و جمع می‌شد، این لایحه هم می‌توانست در صحن علنی بیاید و بعد از بررسی ۱۵۰۰ پیشنهاد از سوی نمایندگان، جمع شود و به تصویب نهایی برسد.

*‌ به نظر من، موضوع کشف حجاب کمی فروکش کرده و وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده است. یعنی بخشی از مردمی که کشف حجاب می‌کردند و الان این کار را نمی‌کنند، متوجه شدند که این موضوع دامی از طرف بیگانگان بود.

رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: قاطع می‌گویم که پدیده کشف حجاب را در کشور جمع می‌کنیم/ مجازات قانون‌شکنان باعث ترس در آن‌ها خواهد شد

*‌ برای موضوع کشف حجاب، مدیریتی از خارج کشور برای این کار انجام می‌شد. افرادی معتقد به حجاب بودند ولی در یک فضای احساسی ایجاد شده از طرف بیگانگان، روی به کشف حجاب آوردند و به مرور هم از کار خود برگشتند و به نظر من تعداد این افراد، قابل ملاحظه است.

*‌ مردم ما فهیم، فرهیخته و هوشمند هستند و اکثریت توده‌های مردم برخلاف مصالح ملی خودشان اقدامی نمی‌کنند. گاهی برخی افراد، در فضای خلاء اطلاع‌رسانی و آگاهی قرار می‌گیرند و ممکن است تصمیم‌هایی بگیرند و بعد هم تا متوجه می‌شوند کارشان اشتباه است، برمی‌گردند و خود را اصلاح می‌کنند. 

*‌ در حال حاضر در خصوص لایحه عفاف و حجاب و کارآمدی آن که بتواند پدیده ناهنجار کشف حجاب را جمع کند یا نه، نمی‌توان نظری داد. بالاخره در بین مردم، تعدادی موافق و مخالف موضوع هستند. باید ببینیم از لایحه چه چیزی از کار درمی‌آید و آنگاه نظر داد.

*‌ برآیند مجلس این‌طور است که وقتی لایحه‌ای می‌آید قرار نیست عین همان لایحه بدون تغییر، تصویب بشود و به شورای نگهبان برود. از این‌رو، روی لایحه عفاف و حجاب هم تغییرات زیادی صورت گرفته است.

*‌ کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تلاش کرده پیشنهاد نمایندگان را بررسی کند و بخشی از همین تعداد بالای پیشنهادها، به لایحه اضافه شده است.

*‌ در خصوص لایحه عفاف و حجاب، نظرات کارشناسان، مردم و دستگاه‌های مختلف اعلام شده و اراده بر این است که کار پخته‌ای ارائه شود.

*‌ در انتها، نسخه نهایی به صحن می‌آید تا رای‌گیری شود که چند سال این قانون اعمال شود. باز هم باید تاکید کنم تا نسخه نهایی نیاید و نبینیم، نمی‌شود نظر داد. ولی یک نسخه پخته، داستان کشف حجاب را جمع می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری