کد خبر : 29950
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

امام جمعه قم: دفاع مقاومت ممنوع اما دخالت آمریکا در جنگ اوکراین آزاد است

در حال حاضر از یک سو قرآن سوزی در اروپا آزاد، اما حجاب ممنوع؛ از سویی دفاع مقاومت ممنوع اما دخالت آمریکا در جنگ اوکراین آزاد است؛ این‌ها نظام دوگانه‌ای است که شاهد آن هستیم، مستکبرین باید بدانند اربعین‌ها خواهد آمد و دماغ شما را به خاک خواهد رساند.

خطیب نماز جمعه قم با بیان اینکه ۱۷ شهریور یک نقطه عطف و سرنوشت ساز در روند انقلاب اسلامی بود، تاکید کرد: طبق اسناد طرح رژیم شاهنشاهی این بود که با یک هجوم خشن، جوانان و جامعه را به وحشت بیندازند تا جامعه را از همراهی با انقلاب و امام باز دارند اما به فضل الهی با دلیری و شجاعت ملت ایران، نقشه آن کشتار وسیع نقش بر آب شد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به این که یکی از اصول و قواعد در ارتباط و تعامل و تربیت نوجوان و جوان، شناخت دنیای آنان است، عنوان کرد: مهم ترین ویژگی نوجوان و جوان در آیات و روایات و دانش بشری، استعداد ناب و ظرفیت‌های فراوان در ابعاد مختلف است.
خطیب نماز جمعه قم با اشاره به اینکه جوان یک کپسول نیرو و منبع توانایی برای اقدام و حرکت است، ادامه داد: ریسک پذیری، قدرت کار و تلاش، ابتکار و خلاقیت مجموعه ویژگی هایی است که در نوجوان و جوان بروز و ظهور پیدا می‌کند؛ نوع دوم ویژگی‌های آنان تفاوت‌های فردی است، به این معنا که ضمن اینکه نسل نو از مجموعه ویژگی‌های مشترک برخوردار است علاوه بر آن دارای یک ویژگی های خاص نیز هستند لذا هم در تعامل و هم در مقام تربیت از سوی خانواده، مربیان و جامعه این مجموعه ویژگی‌ها باید مدنظر قرار بگیرد.
اعرافی تصریح کرد: یکی از اصول در ارتباط با نوجوان و جوان مشارکت دادن و فعال سازی آن‌ها در کار و برنامه ریزی‌ها است؛ چرا که فرد با عبور از دنیای کودکی علاقه مند است که در امور و فعالیت‌های اجتماعی ظهور و بروز پیدا کند و مسئولیت بپذیرد، لذا این احساس مشارکت و مسئولیت پذیری یکی از واقعیت‌های روح و روان نوجوان و جوان است.
مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: گاهی این احساس نقش پذیری و مسئولیت پذیری جوانان و نوجوانان از سوی جریان های انحرافی هدایت می‌شوند همانطور که منافقین در اوایل انقلاب برای جذب جوانان به آنان مسئولیت می‌دادند و یک تربیت ناصحیح اجتماعی و سیاسی را رقم می‌زدند.
اعرافی یادآور شد:جریان حق باید از این نکته بهره ببرد که جوان باید کار کند و مسیر تلاش و فعالیت برای جوان باید گشوده باشد؛ برنامه های کشور و فرهنگ خانواده و جامعه باید به گونه‌ای باشد که راه برای فعالیت و کار و تلاش برای نوجوان و جوان باز باشد.
خطیب نماز جمعه قم افزود: اعطای مسئولیت‌های مناسب و سپردن نقش‌های صحیح به جوانان نه تنها برای جامعه مفید است و جامعه را در مسیر رشد و تعالی قرار می‌دهد بلکه راهی برای تربیت صحیح نوجوان و جوان است؛ نوجوانان و جوانان اگر درست هدایت شوند یک نیروی عظیم سیاسی و اجتماعی و فرهنگی هستند همانطور که در دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان بودند که نقش آفرینی کردند.
خطیب نماز جمعه گفت: اگر ویژگی‌های نسل جوان و موتور محرک جوانی در مسیر سعادت جامعه قرار گرفت به قله‌ای می‌رسد که خداوند به آن جوان که اهل عبادت و پاکی است در برابر فرشتگان مباهات می‌کند اما اگر این نیروی سرشار درست تربیت نشود و در مسیر درست قرار نگیرد نتیجه آن مستی جوانی، غرور و فرو افتادن از مسیر هدایت است.
اعرافی تاکید کرد: با نگاه در سنت و سیره پیامبر(ص) می بینیم که خیل بزرگی از جوانان در کنار حضرت بودند؛ در صدر اسلام بار سنگینی از رسالت رسول خدا و وظایف دینی بر دوش جوانان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه جلوگیری از ایجاد ناامنی در جامعه را به دستگاه‌های مسئول یادآوری می‌کنیم، اظهار کرد: متاسفانه در ایام اخیر تعدادی از نیروهای انتظامی در حمله اشرار به شهادت رسیدند و جمع زیادی از مردم و نیروی انتظامی در آشوب‌ها به شهادت رسیدند.
اعرافی با اشاره به اینکه امنیت اصل و اساس سعادت یک جامعه است، افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های مسئول در برابر این نوع تجاوزها و تعدی‌ها که در واقع هم تعدی به حقوق اشخاص و خانواده‌ها و هم تجاوز به حقوق جامعه است محکم و قاطع باشند و اقدامات درست و قاطع در برابر خدشه به امنیت اجتماعی اتخاذ کنند.
خطیب نماز جمعه قم با بیان اینکه ۱۷ شهریور یک نقطه عطف و سرنوشت ساز در روند انقلاب اسلامی بود، تاکید کرد: طبق اسناد طرح رژیم شاهنشاهی این بود که با یک هجوم خشن، جوانان و جامعه را به وحشت بیندازند تا جامعه را از همراهی با انقلاب و امام باز دارند اما به فضل الهی با دلیری و شجاعت ملت ایران، نقشه آن کشتار وسیع نقش بر آب شد.
وی با اشاره به روز جهانی سوادآموزی اظهار کرد: به فضل الهی آمار سواد ایران از ۴۰ تا ۵۰ درصد به بالای ۹۰ درصد رسیده است؛ امیدواریم راه سواد آموزی با همان نگاه جامع، جهادی و انقلابی استمرار پیدا کند.
رویداد جهانی اربعین تمدن ساز است
مدیر حوزه‌های علمیه راهپیمایی جهانی اربعین حسینی را مورد توجه قرار داد و گفت: پدیده و رویداد اربعین مورد توجه دوست و دشمن در عالم است و هم دشمنان بیرون و هم کوته فکران به ساحت نورانی اربعین جسارت می‌کنند؛ اما همه بدانند که اربعین یک رویداد آسمانی و عشق الهی است که امروز در عالم جریان ساز شده است.
اعرافی اضافه کرد: باید متفکران و صاحب نظران اجتماعی ویژگی‌های آن را بشناسند؛ این رویداد موج خروشان حسینی و عاشورای حسینی است؛ پیام این رویداد این است که اگر کنار هم باشید امت تمدن ساز خواهید بود.
خطیب نماز جمعه قم اظهار کرد: پیام اربعین حسینی به دشمنان این است که این امواج انسانی جهان اسلام و امواج بیداری و مقاومت در راه خدا استمرار پیدا خواهد کرد و به فضل الهی شما را شکست خواهد داد.
اعرافی یادآور شد: در حال حاضر از یک سو قرآن سوزی در اروپا آزاد، اما حجاب ممنوع؛ از سویی دفاع مقاومت ممنوع اما دخالت آمریکا در جنگ اوکراین آزاد است؛ این‌ها نظام دوگانه‌ای است که شاهد آن هستیم، مستکبرین باید بدانند اربعین‌ها خواهد آمد و دماغ شما را به خاک خواهد رساند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری