کد خبر : 30457
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

جبلی سرقت آرشیو صداوسیما و انتقال آن به خارج از کشور را تایید کرد

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما گفت: مساله دسترسی به آرشیو صدا و سیما داستان دردناکی دارد که به دوره های گذشته باز می گردد که اتفاق هایی افتاد و منابع غنی تصویری آرشیوی رسانه ملی به هر نحوی از کشور خارج شد و در اختیار شبکه های معاند قرار گرفت.

ایلنا: رئیس رسانه ملی علت دسترسی برخی شبکه های تلویزیونی معاند به آرشیو صدا وسیما را به اتفاق هایی که در سال‌های گذشته رخ داده مرتبط دانست و گفت: اکنون تمام تلاش بر این است که به لحاظ فنی ، مدیریتی و فرایندی دیگر شاهد این اتفاق نباشیم.

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، در پایان جلسه هیات دولت درباره علت دسترسی برخی شبکه‌های تلویزیونی معاند به آرشیو صدا وسیما گفت: وارد جزئیات نمی‌شوم.

وی ادامه داد: مساله دسترسی به آرشیو صدا و سیما داستان دردناکی دارد که به دوره های گذشته باز می گردد که اتفاق هایی افتاد و منابع غنی تصویری آرشیوی رسانه ملی به هر نحوی از کشور خارج شد و در اختیار شبکه های معاند قرار گرفت.

رئیس رسانه ملی گفت: تمام تلاش بر این است که به لحاظ فنی و مدیریتی و فرایندی شاهد این اتفاق نباشیم.

جبلی عنوان کرد که شبکه های ما از این منابع غنی آرشیو رسانه ملی در بسیاری از مناسبات که حتی یک بار هم پخش نشده است، استفاده می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که درب آرشیو چه زمانی به روی کارشناسان باز می شود؟ ، توضیح داد: هر تهیه کننده یا هر تولید کننده که محتوای طرحش به تصویب برسد و متناسب با هر نیازی که داشته باشد، آرشیو در اختیار آنها قرار داده می شود.

رئیس سازمان صدا و سیما تغییر معاون سیاسی سازمان صداوسیما را شایعه دانست.

وی درباره شایعه حذف شبکه جام جم نیز توضیح داد: ما در فرایند طراحی محتوا، تولید و پخش برای مخاطبان در سطوح ملی، محلی و بین المللی در حال رصد شبکه ها، نیازهای مخاطبان و کارآمدی آنها هستیم و براساس آن تصمیم می گیریم.

جبلی خاطرنشان کرد: تحول اینگونه نیست که با حذف یا اضافه کردن ساختار معنا یابد. تحول در صدا وسیما، تحول در محتوا و رویکردهاست. اگر این تحول در محتوا و رویکرد نیازی به تغییر در ساختار باشد آنوقت اعمال می کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری