کد خبر : 30685
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸

۴ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند

با حضور استاندار و دیگر مسوولان استانی ۴ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در آستانه هفته گرامیداشت دفاع مقدس تجلیل شدند‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در آستانه هفته دفاع مقدس و در همایش سراسری جهاد و مقاومت از دیروز تا فردا از چهار هزار پیشکسوت دفاع مقدس شامل دو هزار نفر از بانوان و دو هزار نفر از آقایان تجلیل شد.

سید علی احمدزاده در این همایش با بیان اینکه در انقلاب اسلامی عده ای جزء پایه‌گذاران انقلاب هستند، گفت: رزمندگان، ایثارگران و آنهایی که در جنگ نقش بارزی داشتند از جمله این پایه‌گذاران هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، رزمندگان و ایثارگران برای رضای خدا قیام کردند، افزود: افرادی که در مسیر رضای خدا قیام کردند ماندگار هستند و وظیفه است که از آنها صیانت کنیم و بزرگشان بداریم چرا که صیانت از آنها حفظ ارزش‌ها است.‌

احمدزاده با بیان اینکه، نظیر چنین جلساتی برگزار می‌شود تا اصول و اهدافی که برای آنها قیام کردیم را ترویج و به فراموشی نسپاریم، گفت: این افراد الگو هستند و باید الگوهایمان را حفظ کنیم و این مسیر حق را به عنوان الگو به نسل جوان و نسل های آینده معرفی و انتقال دهیم.

وی با اشاره به اینکه، دشمنان تلاش کردند الگوهای ما را به انحراف بکشانند، گفت: دشمنان در طول این چهار دهه عده ای را بزرگ کردند تا بلکه آنها را به نسل جوان ما معرفی کنند و الگوسازی نادرست برای جوانان داشته باشند و حتی سلبریتی‌هایی را هم معرفی کردند تا الگوی جوانان ما باشند.

احمدزاده بیان کرد: برگزاری چنین جلساتی با این هدف است که اجازه ندهیم دشمنان برای ما الگوسازی کنند، الگوهای ما امام حسین(ع)، اندیشه و افکار بزرگ و بلند مرتبه حضرت امام(ره) و شهدا هستند که نباید این افتخارات را فراموش کنیم.

وی با بیان اینکه، ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را نیاز داریم، به ارائه پیشنهاد به برگزار کنندگان این همایش پرداخت و گفت: سرداران بزرگی هم از فرزندان استان و هم رزمندگان سایر استان‌ها در کهگیلویه و بویراحمد نقش آفرینی کردند که نیاز است این سرداران مکرم و بزرگ نگه داشته شوند.

احمدزاده بیان کرد از متولیان می‌خواهم در همه شهرهای استان نام میادین، خیابان ها و مراکز مهم را به نام این سرداران نام گذاری کنند که «سردار شهابی فر» یکی از این افراد افتخار آفرین استان است.

استاندار بیان کرد در روستای شهید طیب پل شهید طیب به طول ۱۷۰ متر بر روی رودخانه مارون احداث می شود که نام طریق الطیب را برای آن انتخاب کردیم و پیشنهاد می‌کنم مسیر پاتاوه به دهدشت به نام شهید تک تیرانداز ما «شهید عبدالرسول زرین» که فرزند کهگیلویه و بویراحمد است نام‌گذاری شود.

احمدزاده بیان کرد: نام گذاری میادین و خیابان ها به اسم سرداران و شهدای والامقام ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها مانع جایه‌جایی الگوها و به انحراف رفتن جوان ها می شود.

استاندار با بیان اینکه، فرزندان این استان در مناطق مرزی از خاک و وطن دفاع می کنند گفت: سرداران ما باید معرفی شوند چرا که ما به فرهنگ دفاع مقدس بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم.

گفتنی است در این همایش از اولین پوستر تبلیغات اعزام به جبهه استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

 پایان پیام/۸۲۰۲۴


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری