کد خبر : 31523
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲

انتقاد از مدیریت ضعیف راهداری در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی

امام جمعه قلعه رئیسی از مدیریت ضعیف راهداری در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس چاروسا، حجت الاسلام علی حیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی با دعوت به رعایت تقوی الهی به روز دامپزشکی و روز روستا و عشایر اشاره و بیان کرد: دام یکی از کالاهای راهبردی برای هم ملت و منطقه ای است  و مهمترین و تاثیر گذار ترین کالا در معیشت روستا و عشایر است متاسفانه توجه به مساله دامداری مخصوصا دامپزشکی در منطقه ما بسیار ضعیف است علیرغم اینکه یکی از مهمترین امور معیشتی این مردم است. 

وی تصریح کرد: دامداران از مساله دامپزشکی گله دارند که باید توجه شود و اهمیت داده شود و روستاها نقش زیادی در توسعه کشور دارند و در امنیت غذایی در کمک به صنعت و صادرات غیر نفتی در تولید ناخالص ایجاد فرصت های شغلی در گردشگری دارد. 

حیدرخواه تاکید کرد: بعد از انقلاب توجه زیادی به بخش روستایی شد اگر چه سیاست های اشتباهی هم باعث تخلیه بعضی روستاها و مهاجرت به شهرها شد و متاسفانه همچنان راه بزرگترین مشکل روستائیان است مخصوصا در این منطقه  که دلایل آن میتواند این چند نکته باشد که ابتدا مدیریت ضعیف در آغاز و انجام و نگهداری راه هاو متاسفانه در تصویب طرح های عمرانی مخصوصا راه ها نگاه ها فنی و تخصصی نیست.

امام جمعه قلعه رئیسی خاطرنشان کرد: کارشناسی و اولویت بندی نشده است و در حالی که راه های اصلی در منطقه و روستاها کامل نیست و نواقص دارد پروژه های جدید و موازی شروع می شود و در نگهداری راه ها که بر عهده راهداری هست مدیریت ضعیف در شهرستان است.در حالی که مسئولین بارها از این راه ها عبور می کنند از نقاط حادثه خیز بازدید کرده اند و بارها شاهد حوادث تلخ بوده اند اما توجه نکردند حتی در حد نصب تابلو هشدار دهنده هم کاری نکردند. 

حیدرخواه ادامه داد: نبود نگاه جهادی و مومنانه در خدمت به مردم یکی از دیگر معضلاتی است که در مشکلات وجود دارد و  همه مشکلات را به گردن نبود امکانات انداختن به گردن کمبود بودجه انداختن اشتباه است و امکانات مهم هست بودجه مهم هست ولی نگاه راهبردی ما مهمتر هست، اگر اینگونه بود که ما نباید در جنگ پیروز میشدیم نباید از میان فتنه ها و تحریم ها و محاصره ها جان سالم به در می‌بردیم و باید نگاه ما به خدمت به کار برای مردم و نظام نگاه شهدا باشد نگاه شهید میثمی ها باشد که می فرمود توان ما به اندازه امکانات در دست ما نیست، توان ما به اندازه اتصال ما با خداست.

حیدرخواه تاکید کرد: بسیاری کارها تنها با روحیه جهادی هم می شود حل شود همانطور که در همین بخش بسیاری از مشکلات با روحیه جهادی برطرف شود و در همین بخش مشکل آب روستای کمردوغ با تلاش مسئولین همین بخش به راحتی توسط بخشدار، ابفا و اداره برق برطرف شد و در بسیاری مسائل دیگر هم می شود کار جهادی کرد و مشکلات مردم کمتر شود. 

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه اگر در گذشته به محور ارتباطی که در آن حوادث ناگوار فراوانی رخ داد و کاری صورت نگرفت اگر توجه می شد و با روحیه دلسوزی توجه میشد اخیرا مجدد شاهد تصادف نمی شدیم. 

وی گفت: امکانات کشاورزی و دامداری مساله مسکن عدم اطلاع و اگاهی روستائیان از ظرفیت های روستا از امتیازات روستا مثل مساله بیمه روستایی که واقعا یه فرصت ویژه هست برای روستاییان باعث تشدید مشکلات در زندگی روستایی شده است که وظیفه همه مسئولین مخصوصا دهیاران است که خدمات نظام برای روستا و روستایان را تبیین کنند. 

حیدرخواه با بیان اینکه در زمینه تسهیلات مسکن در روستاها نقد وجود دارد و باید بنیاد مسکن به روستاها مناطق محروم توجه بیشتری کندـ. 

امام جمعه قلعه رئیسی به هفته نیروی انتظامی هم اشاره و با بیان اینکه امنیت یکی از مقوله های بسیار مهم هر جامعه است از تلاش نیروی انتظامی شهرستان و بخش برای امنیت مردم تشکر کرد.

پایان پیام/


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری