کد خبر : 32157
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰:۴۶

جلوگیری از بکارگیری ۱۰۳ نیروی غیرقانونی در ادارات کهگیلویه و بویراحمد توسط بازرسی

بازرس کل کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازرسی از بکارگیری غیرقانونی ۱۰۳ نیرو در استان جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمدمهدی صالحی با گرامیداشت   ۱۹ مهرماه سالروز تشکیل سازمان بازرسی گفت: به منظور نظارت بر حسن اجرای قوانین و پیشگیری از وقوع جرم و نیز مبارزه با فساد بیش از ۳۲  فقره گزارش اصلاحی، ۱۰ فقره گزارش کیفری با۳۰  نفر متهم، ۲۴ فقره گزارش تخلفات اداری با ۵۷ متهم و چهار فقره گزارش درخواست ابطال مصوبات خلاف قوانین و مقررات تهیه شد.

بازرس کل کهگیلویه و بویراحمد افزود: در همین مدت تاکنون ۴ فقره کیفرخواست(۱۸ نفر)، ۲ فقره آرای محکومیت بدوی (۷ نفر) و یک فقره رای محکومیت قطعی(۲نفر) مرتبط با پرونده بازرسی کل استان در محاکم قضایی و ۱۱ فقره آرای محکومیت اداری (۲۷ نفر) نیز در هیات‌های تخلفات اداری صادر شده است.

وی با اشاره به پذیرش روزانه ارباب رجوع توسط بازرس کل، معاون و سربازرسان در روزهای دوشنبه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۸۰ نفر ارباب رجوع در ملاقات عمومی با بازرس کل و ۴۵۰ نفر در ملاقات با معاون نظارت و سایر همکاران پذیرش شدند، ضمن اینکه همشهریان می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، از طریق درگاه سامانه‌های یکپارچه سازمان به آدرس https://136.bazresi.ir و یا از طریق تلفن گویای 136 شکایات و اعلامات (بدون ذکر نام) را به بازرسی کل استان ارسال کنند.

عمده مشکلات واحدهای تولیدی از نگاه بازرسی

 صالحی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به عنوان «مهار تورم، رشد تولید» عمده مشکلات واحدهای تولیدی استان را فرسودگی ماشین‌آلات(عدم به روزآوری)، افزایش هزینه‌های تولید، ناتوانی در بازاریابی(به دلیل کیفیت پایین‌تر محصولات)، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش به دلیل نوسانات زیاد قیمت در بازار و بعضاً عدم توجه به آمایش سرزمینی بواسطه نبود برنامه و دستورالعمل مشخص در سال‌های گذشته عنوان کرد.

وی بیان کرد: اجرای پنج فقره بازرسی در زمینه‌های مرتبط از جمله امور مالیاتی، بیمه و 25 مورد بازدید از واحدهای تولیدی و اشتغالزا منجر به رفع مشکل پرداخت تسهیلات به میزان ۲۳۰ میلیارد ریال به پنج واحد تولیدی و اشتغالزای استان با همکاری مجموعه دادگستری و رفع موانع اداری برای هفت واحد تولیدی از جمله مسائل زیست‌محیطی، تامین اجتماعی شد.

وی از آنالیز و آسیب‌شناسی بخش‌ها و واحدهای مختلف شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و اعلام به شرکت مذکور جهت رفع موارد اعلامی خبر داد و یادآور شد: گزارشی از وضعیت اراضی زراعی و باغی استان کهگیلویه و بویراحمد از حیث قطعات مورد استفاده و تعداد بهره برداری و روند خرد شدن اراضی تهیه و ارسال شد.

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد به سند تحول قضایی اشاره و عنوان کرد: تشکیل بیش از ۱۰ فقره پرونده کیفری و ۲۴ فقره گزارش تعقیب اداری در خصوص مواردی از قبیل عملکرد دستگاه‌های دخیل در حادثه رانندگی  پلیس راه یاسوج – شیراز، اهمال در دریافت حق‌السهم موضوع ماده 101 قانون شهرداری‌ها در یکی از شهرداریهای استان، بکارگیری نیروی انسانی در ادارات، توزیع نهاده‌های دامی در استان (توزیع 343 تن خارج از شبکه)، نحوه اجرای پروژه‌های عمرانی در دو شهرداری استان، نگهداری و حفاظت از اموال در یکی از دستگاه‌های اجرایی، وضعیت کالاهای قاچاق موجود در انبارها، انتخابات هیات‌های ورزشی استان، تشخیص، وصول مطالبات و وضعیت دادرسی مالیاتی، برنامه‌ها و اقدامات در زمینه امور تربیتی دانش‌آموزان و عملکرد دهیاری‌ها بخشی از اقدامات بازرسی استان است.

این مسوول با اشاره به ابطال بخشنامه رئیس عملیات حراست شرکت ملی نفت ایران در خصوص مناقصات به دلیل تضییع حقوق پیمانکاران واجد شرایط در هیات عمومی دیوان عدالت اداری گفت: از پرداخت ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به افراد غیرواجد شرایط جلوگیری به عمل آمد.

صالحی عنوان کرد: از واگذاری غیرقانونی بیش از ۲۸ هکتار از اراضی به افراد فاقد شرایط قانونی جلوگیری شد، ضمن اینکه از صدور ۱۱ مورد مجوز غیرقانونی (اعم از تغییر کاربری، پروانه فعالیت و …) ممانعت شد.

لغو و تجدید ۱۶۵ مورد مناقصه

وی با اشاره به ۱۶۵ مورد لغو و تجدید مناقصات به ارزش ۲۱۰۰ میلیارد تومان گفت: از بکارگیری غیرمجاز بیش از ۱۰۳ نفر نیرو در ادارات استان جلوگیری کردیم.

صالحی همچنین با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۱۹ فقره گزارش برنامه‌ای کلان در موضوعات مختلف از جمله اشتغال، اجرای شعار سال، پروژه‌های عمرانی و خرید تجهیزات، نظارت بر بازار و تهیه اقلام ضروری، معادن، گردشگری، غذا و دارو، تهیه آب شرب، امور زندانیان، امور مالیاتی، بیمه محصولات کشاورزی، انتصابات در دستگاههای اجرایی و آسیب‌های اجتماعی در دست اجرا است، گفت: علاوه بر موارد ذکر شده حسب شکایات و اعلامات همشهریان نیز پرونده‌های موردی متعددی تشکیل و بررسی خواهد شد.

وی در پایان با تاکید بر لزوم پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات در ادارات، از مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی خواست به هشدارهای پیشگیرانه بازرسی کل استان به منظور اصلاح امور و جلوگیری از تخلفات توجه کنند.

پایان پیام/

 


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری