کد خبر : 33737
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۰۴

هشدار درخصوص استفاده از سیلندرهای گاز اکسیژن طبی در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست اداره کل استاندارد ضمن هشدار استفاده از سیلندرهای گاز اکسیژن طبی بر لزوم استاندارد سازی برای جلوگیری از خطر انفجار کپسول اکسیژن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج سید مسلم‌ حسینیان مصادف با روز پدافند غیرعامل در جلسه ای که با حضور نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان و سازمان نظام پزشکی برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از دانشگاه علوم پزشکی استان برای الزام مراکز زیر مجموعه خود به استفاده از تجهیزات استاندارد به سایر مراکز خدماتی و مراکز درمانی استان که در محیط خود از کپسول‌های اکسیژن استفاده می‌کنند هشدار داد.

سرپرست استاندارد کهگیلویه و بویراحمد افزود: گاز اکسیژن طبی از ملزومات مهم مورد استفاده در خدمات پزشکی و درمانی است و به لحاظ اهمیت مصرف این گاز برای طیف گسترده‌ای از بیماران و همچنین اهمیت ایمنی سیلندرهای محتوی گاز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، تولید، توزیع سیلندرها و گاز اکسیژن طبی مشمول مقررات استانداردهای اجباری است.

وی تصریح کرد: به‌منظور حفظ سلامت و ایمنی جان بیماران و جلوگیری از خطراتی که ممکن است در اثر استفاده از گاز اکسیژن طبی با خلوص پایین‌تر از استاندارد حادث شود، تمامی تولیدکنندگان این فرآورده باید در تولید گاز اکسیژن طبی، الزامات استاندارد را رعایت کنند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در راستای تضمین ایمنی استفاده‌کنندگان، واحدهای تولیدی شارژ کننده سیلندرهای گاز اکسیژن طبی باید در بازه‌های زمانی پنج ساله از تاریخ تولید سیلندر، نسبت به بازرسی و آزمون دوره‌ای هیدرواستاتیک سیلندرها توسط شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران اقدام و تاییدیه لازم را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در غیر این صورت حق شارژ سیلندرهای مزبور را نخواهند داشت و کپسول های فاقد دریافت استاندارد باید برش خورده و مجددا مورد استفاده قرار نگیرد.

حسینیان در پایان گفت: شهروندان تا حد امکان از نگهداری سیلندر اکسیژن در منزل خودداری کنند، اما در صورت اجبار ،حتما آن را از مراکز دارای گواهی نامه، تهیه و شارژ کنند.

این مسوول عنوان کرد: سیلندری که در بازار فروخته می‌شود، نام و نشان ندارد و شرکت شارژ کننده آن مشخص نیست و معلوم نیست تست آزمون دوره‌ای آن انجام شده یا نه بنابراین از خرید این سیلندرها خودداری کنید

پایان پیام/


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری