کد خبر : 34584
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۲۶

سخنگوی وزارت دفاع: دست ما روی ماشه است، اگر آمریکا غلطی کند فرمان آقا را پیاده می‌کنیم

سخنگوی وزارت دفاع گفت: کشور در آستانه ورود به تولید هواپیمای جت آموزشی ۱۰۰درصد ایرانی بوده که این خوداتکایی دستاورد بزرگی در صنعت و قدرت هوایی برای کشور است.

سردار رضا طلایی‌نیک شنبه ۴ آذر در همایش بزرگ بسیجیان کبودراهنگ، اظهار کرد: امروز با تفکر بسیجی کشور ایران به قدرت‌های مختلفی از جمله قوه دریایی، پهپادی، پدافندی و تسلیحات گوناگون دسترسی پیدا کرده است.

به گزارش تیک به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه در هفته بسیج سومین رزم ناو صددرصد ایرانی ساخت وزارت دفاع نیروی دریایی ارتش به بهره برداری خواهد رسید، افزود: در بحث هواپیمای جت آموزشی کشور دارای وابستگی بود اما وزارت دفاع هفته گذشته نخستین جت آموزشی دو کابینه یاسین را به پرواز درآورد و در حال حاضر در آستانه ورود به تولید هواپیمای جت آموزشی ایرانی هستیم.
طلایی‌نیک با اشاره به اینکه از این پس هر هفته و هر ماه چند دستاورد جدید با مشارکت وزارت دفاع، سپاه، ارتش و همکاران انتظامی رونمایی خواهد شد، ادامه داد: پیشرفته‌ترین سلاح‌های دفاعی توسط صنعتگران بسیجی کشور در دست تولید است و ۶۰ درصد قطعاتی که در صنعت پیشرفته دفاعی استفاده می‌کنیم، توسط بخش خصوصی کشور تأمین و تولید می‌شود و در این ارتباط ۱۰۰ دانشگاه با ما دارای قرارداد هستند و بیش از ۱۰ هزار شرکت بخش خصوصی با صنعت دفاعی قرارداد دارند که این امر از نقش مؤثری در رونق اقتصاد و اشتغال کشور برخوردار است.

سخنگوی وزارت دفاع با بیان اینکه بخشی از محصولات دفاعی ساخت ایران را صادر می‌کنیم، خاطرنشان کرد: نسبت به دو سال گذشته صادرات محصولات دفاعی کشور ایران سه برابر افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: آیا ترامپ درباره جزییات حمله ایران به پایگاه عین الاسد راست می‌گوید؟

وی ادامه داد: در رابطه با صادرات محصولات دفاعی تولید شده به کشورهایی که علیه مردم و برای کشتار مردم تجهیزات خود را استفاده می‌کنند، ممنوعیت داریم ضمن اینکه بخشی از محصولات دفاعی تولید شده نیز برای حفظ برتری دفاعی کشور بوده و برای این موارد نیز مجوز صادرات نداریم و تنها برای بهره‌برداری کشور است.

وی همچنین جهادی بودن را از دیگر ویژگی‌های بسیجیان برشمرد و یادآور شد: امروز بسیج برای مردمی کردن اقتصاد پا به عرصه فعالیت گذاشته و حرکت بسیجی برای مردمی کردن اقتصاد در حال شکل گرفتن است.

سخنگوی وزارت دفاع در ادامه بیان کرد: آمریکا دروغگوی بزرگ و شریک جرم وحشی‌گری و جنایت‌های اسرائیل به شمار می‌رود و در حال گسترش جنگ است.

وی با بیان اینکه ایران ورود مستقیم در جنگ نداشته است، تأکید کرد: جنگ‌افروزی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ضرورت آمادگی دفاعی کشور را بالا می‌برد، دست ما روی ماشه است، اگر آمریکا غلطی کند فرمان آقا و فرمانده خود را در جای خود پیاده می‌کنیم.

طلایی‌نیک گفت: امروز ایران در جنگ شناختی بوده و دشمن با تمام توان و قوای خود توسط شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی به دنبال این است که محاسبات ذهنی و تفکرات جوانان کشور را تغییر دهد که برای جلوگیری از این نقشه شوم دشمنان بسیجیان کشور باید در جهاد تبیین میدان‌دار باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری