کد خبر : 36066
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۹:۰۸

گچساران بالاترین و کهگیلویه کمترین نرخ باسوادی را دارد

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان گچساران بالاترین و کهگیلویه کمترین نرخ باسوادی را در استان دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدحمزه باقری نژاد در سومین روز از هفته سوادآموزی در جمع خبرنگار گفت:در حال حاضر شهرستان گچساران با ۹۵.۶ درصد بیشترین و شهرستان کهگیلویه با ۸۹.۸ درصد کم ترین نرخ با سوادی را در استان دارد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هم اکنون شهرستان کهگیلویه با احتساب چاروسا و دیشموک بی سوادترین شهرستان در استان کهگیلویه و بویراحمد است ،گفت:فقر اقتصادی ،مهاجرت و ترک تحصیل از جمله دلایل اصلی پایین بودن نرخ بی سوادی در این شهرستان است.

وی از اجرای طرح های مختلف به منظور ارتقاء نرخ باسوادی در شهرستان کهگیلویه خبر داد و افزود:طرح توسعه سواد در بین زنان روستایی و عشایری،رویداد روستای باسواد و تشکیل شورای سوادیار روستا از جمله این طرح ها است.

این مسوول گفت: اجرای طرح شناسایی کوچه به کوچه، محله به محله و روستا به روستا از دیگر طرح های مهم برای افزایش نرخ باسوادی در شهرستان کهگیلویه است.

باقری نژاد، افزود: در گذشته اختلاف نرخ باسوادی بین زنان و مردان استان بیش از ۲٠ درصد بود که با اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی هم اکنون این میزان به کمتر از ۵ درصد کاهش یافته است.

 با اشاره به اینکه در سه سطح سواد آموزی، تحکیم و انتقال به افراد کم سواد و بی سواد، آموزش داده می شود ،گفت:در حال حاضر هزار و ۱۰۰ آموزش دهنده فعال در استان این ماموریت را به عهده دارند.

باقری نژاد افزود:تاکنون به همت این تعداد آموزش دهنده ۸ هزار و ۴٠٠ نفر از افراد کم سواد و بی سواد در استان شناسایی،جذب و آموزش های لازم به آنها ارائه شد.

وی کار سواد آموزی را فرا دستگاهی دانست و افزود:تاکنون با ۲٠ دستگاه اجرایی تفاهم نامه همکاری امضاء شد.


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری