کد خبر : 38814
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۳۵

بیت‌ کوین از ۶۰ هزار دلار عبور می‌کند؟

وضعیت بازار کریپتو در ۲۷ فوریه حاکی از آن است که ارزش دارایی محبوب رمزارزها از جمله بیت‌کوین بر اثر هجوم خریداران از کانال ۵۷ هزار دلاری …

وضعیت بازار کریپتو در ۲۷ فوریه حاکی از آن است که ارزش دارایی محبوب رمزارزها از جمله بیت‌کوین بر اثر هجوم خریداران از کانال 57 هزار دلاری عبور کرده و بالاترین نرخ خود را از نوامبر2021 به ثبت رسانده است.

به گفته مارک پی برنگر، اقتصاددان برجسته این حوزه روند قیمتی مهم‌ترین دارایی بازار رمزارزها و پس از آن اتریوم، روند قیمتی بی‌سابقه و چشم‌گیری را در روزهای اخیر از آن خود کرده و به عقیده آن، بیت‌کوین پیش از وقوع هاوینگ از کانال 60 هزار دلاری عبور خواهد کرد.»
بیت‌کوین در ساعت 15:40 به وقت تهران با قیمتی معادل 56هزار و 627دلار در حال معامله است که نسبت به اوایل سال2024 با رشد 34درصدی مواجه شده است و اتریوم نیز بار دیگر کانال 3000دلاری را فتح کرد و در حال معامله با قیمت 3200 دلار است.
در این میان ویلیام نوبل نیز از دیگر اقتصاددانان این حوزه تاکید کرد: «با تایید کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا درخصوص ایجاد صندوق‌های ETF و همچنین هجوم احتمالی خریداران به این بازار، روند صعودی بیت‌کوین قابل پیش‌بینی بود؛ اما تفاوت واقعیت با برآوردها در این مساله بود که قیمت این دارایی با سرعتی بیش از پیش‌بینی‌ها رشد کرد و انتظارات را برای ثبت رکورد قیمتی جدید پیش از آوریل افزایش داد. از سوی دیگر باید به روند قیمت طلای جهانی که در روز‌ها اخیر بر اثر نوسانات شاخص دلار در بی‌ثباتی به سر می‌برد، نگاهی انداخت.
شواهد گویای آن است که با سخنان جان ویلیامز، رئیس بانک مرکزی نیویورک در روز جمعه مبنی بر اینکه سیاست‌های پولی انبساطی باید به زمان دیگر موکول شود، موجب شد دلار جهانی حمایت کانال 104واحدی را از دست بدهد و به میانه کانال 103واحدی تنزل یابد. این امر موجب شد طلای جهانی نیز اندکی تقویت شود؛ اما نه به اندازه‌ای که بتواند ریزش سرمایه‌گذاران را جبران کند.
برخی از کارشناسان بر این باورند که نوسانات بازارها در مدت زمانی کوتاه (پیش از تغییر جهت سیاست‌های پولی) دور از انتظار نخواهد بود و اکنون که بیت‌کوین با هجوم تقاضا از کانال 27هزار دلاری عبور کرده است، به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر بازار طلا به رمزارزها پناه آورند؛ البته نباید از این نکته غافل شد که فلز زرد با وجود شیب کاهشی خود در برابر نوسانات شاخص دلار هیچ‌گاه محبوبیت خود را از دست نمی‌دهد؛ زیرا بانک‌های مرکزی از خریداران اصلی این دارایی به شمار می‌روند و نقش مهمی در مقاومت این دارایی در برابر تنش‌ها و نوسانات این فلز درخشان ایفا خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری