کد خبر : 5802
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

امور تربیتی در آموزش و پرورش دهدشت مظلوم است؛جای خالی زمان فعالیت پرورشی در برنامه مدارس

مربیان پرورشی آموزش و پرورش دهدشت در دیدار با امام جمعه دغدغه‌های این حوزه را مطرح و خواستار توجه شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، به مناسبت هفته دانش آموز، امام جمعه دهدشت پای دغدغه‌های مربیان پرورشی نشست.

مربیان پرورشی که از بی‌توجهی نسبت به این حوزه گلایه داشتند گفتند که ساعت مشخصی برای حضور مربی پرورشی و تدریس تعیین نمی‌شود و تنها در صبحگاه و مدت زمان محدودی برای فعالیت این حوزه وقت در نظر گرفته شده است.

در این نشست سید فضل‌الله گنجی‌پور با اشاره به اینکه سواد پرورشی در آموزش و پرورش ضعیف است، اظهار داشت: اگر سواد و اطلاعات تربیتی مطلوب باشد قطعا آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمتر خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش دهدشت امام جمعه را زبان گویای مردم و مطالبه‌گر خواند و افزود: انتظار می‌رود طرح رتبه بندی معلمان را نیز در دستور مطالبه‌گری خود قرار دهند.

یک مربی پرورشی اثرات منفی آموزش مجازی را متذکر شد و گفت: مربیان پرورشی برای اصلاح رفتار دانش‌آموزان کار کنند.

 

سید حسن گنجی‌پور گفت: متأسفانه مربی پرورشی در جامعه مظلوم است، انواع جک در تمسخر مربیان پرورشی ساخته و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه تصمیم حذف معاونت پرورشی در سال‌های گذشته پرورشی را به حاشیه برد، افزود: در حوزه پرورشی مربی هیچ کاره است، به مربیان پرورشی کمتر بها داده می‌شود،اما راه ما راه پیامبر است و سختی‌ها را تحمل می‌کنیم.

این مربی پرورشی گفت: معاونت پرورشی آموزش و پرورش هیچ برنامه‌ریزی و اهتمامی ندارد تنها نقش مشاوره خود را به خوبی ایفا می‌کند.

 

وی دردمندی معلمان از برخوردها را بیان کرد و گفت: همه جا علیه معلمان بسیج شدند و آنها را کم‌کار و حقوق بگیر می‌دانند در صورتی که یک معلم برای آموزش مجازی بیش از هر زمانی کلافه است.

یکی دیگر از مربیان پرورشی با ابراز گلایه از بخشنامه‌های صوری و سیاست‌های بالادستی تصریح کرد: در حوزه پرورشی کار به صورت عمقی نیست و آن را منحصر در حدیث و روایت می‌دانند.

سازمندپور اضافه کرد: تفکر انتقادی در قیل و قال‌ها فراموش شده است، به قشر نوجوان توجهی نمی‌شود و انگیزه خود را از دست داده و به پوچ‌گرایی می‌اندیشند

همچنین مددی از دیگر فرهنگیان حوزه پرورشی با اشاره به خلأ ایده‌پردازی و خلاقیت در اجرای برنامه‌های پرورشی گفت: در این حوزه پشتوانه مالی وجود ندارد، اعتبارات فرهنگی شهرستان شفاف نیست، فعالیت‌های فرهنگی اگر انجام می‌شود در سطح جامعه نمود ندارند.

 

حقانی معاون پرورشی آموزش و پرورش دهدشت نیز گفت که این معاونت در زمینه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی تلاش دارد.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه امروز در جمع مربیان پرورشی حاضر شدم تا دغدغه و راهکارهای برون رفت از مشکلات حوزه تربیتی را از زبان آنها بشنوم، گفت: فعالیت معاونت پرورشی می‌بایست به سمت و سوی باشد که خروجی نظام تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب باشند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر سرانه مطالعه در جامعه علمی فرهنگی را پایین دانست و افزود: معلمان خود را محدود به مطالعه کتب درسی نکنند مربی پرورشی راهکار همراه با مطالعه، خلاقیت و ابتکار نو داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه گفت: حلقه اتصال مسجد و مدرسه در شهرستان فعال شود، به تشکل‌های دانش‌آموزی بها داده و مباحث اعتقادی را بدون ترس در مدارس تبیین کنید.

وی همچنین شبهه‌زدایی و گفتمان دینی را از دیگر برنامه‌های لازم در حوزه پرورشی مدارس خواند و گفت: مدیری که به مباحث پرورشی اعتقاد ندارد نمی‌تواند دانش‌آموز خوب تحویل دهد.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری