کد خبر : 7461
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۱۶

پیش بینی کاهش برداشت گندم در مزارع دیم گچسارلن

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: افزون بر ۹۰ درصد از اراضی دیم این شهرستان قابل برداشت نیستند.

لیلا عطازاده در گفتگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد:افزون بر ۱۵ هزار و ۲۲۶ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان امسال زیر کشت گندم رفته است.

 وی بیان کرد: از این میزان اراضی زیر کشت در گچساران ۷ هزار و ۶۸۰ هکتار آبی ۷ هزار ۵۳۷ هکتار دیم است.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران با بیان این که پیش بینی می شود ۲۹ هزار تن گندم از این میزان اراضی برداشت می شود، تصریح کرد: در اراضی این شهرستان ۱ هزار و ۲۶۰ هکتار کشت جو انجام شده که ۱۲۰ هکتار آن آبی و مابقی دیم است،از این میزان اراضی ۲۵۰ تن برداشت جو انجام خواهد شد.

 وی گفت: حدود ۹۰ درصد از اراضی دیم گچساران قابل برداشت نیستند.

عطازاده اضافه کرد: در سال جاری ۵۳۱ هکتار کشت کلزا در گچساران انجام شد، پیش بینی برداشت یکهزار تن محصول را از این میزان اراضی در شهرستان داریم.

 مدیر جهاد کشاورزی گچساران خاطرنشان کرد:کار برداشت محصول گندم در این شهرستان از اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

عطازاده بیان کرد: برای برداشت محصولات گندم و کلزا در گچساران به ۷۰ کمباین نیاز است، که در حال حاضر ۱۱ دستگاه کمباین در این شهرستان وجود دارد.

 وی افزود: مسئول مکانیزاسیون کهگیلویه و بویراحمد در حال پیگیری آماده‌سازی ۶۰ کمباین برای گچساران می باشد، با توجه به اینکه این شهرستان در مسیر خوزستان به فارس قرار گرفته و کمباین ها برای استانهای نامبرده باید از این مسیر عبور می کنند، انتظار می رود در زمینه تامین کمباین برای برداشت محصولات در این شهرستان مشکلی وجود نداشته باشد.

 عطازاده اظهار کرد:طبق مصوبات انجام شده خرید تضمینی گندم توسط مراکز تعیین شده با قیمت ۱۱۵ هزار ریال از کشاورزان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه این محصول استراتژیک به هیچ عنوان نباید از شهرستان خارج شود، اظهار کرد: بهره برداران باید محصول را به مراکز خریدتحویل دهند، افزون بر ۸ هزار و ۵۰۰ کشاورز بهره بردار در گچساران فعالیت می کنند

انتهای پیام/


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری