کد خبر : 12911
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

طالبان گفتگوهای بین افغانی را قبول نکرد

نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان گفته که طالبان ضرورت هرگونه مذاکره بین افغان‌ها را برای تشکیل یک دولت جامع رد کرده است.

ایسنا: “رزا آتونبایوا” نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان به شورای امنیت گفت که مقام‌های دو فاکتوی افغانستان، بر این باورند که دولتشان نماینده شایسته‌ای است.

جامعه بین‌الملل خواسته تا طالبان در ازای به رسمیت شناخته شدن، یک دولت جامع تشکیل دهد که در آن، زنان و اقلیت‌ها هم نماینده داشته باشند.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان همچنین نگرانی خود را بابت فعالیت‌های اخیر داعش/داعش خراسان در افغانستان ابراز داشت و گفت: طالبان اگرچه همچنان کنترل کشور را برعهده دارد اما به طرز شایسته‌ای نتوانسته به گروه‌های تروریستی فعال در داخل افغانستان رسیدگی کند.

در این میان، مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل در سخنرانی خود در شورای امنیت نیز به وضعیت بد بشری در افغانستان اشاره کرده و گفته که ۹۷ درصد از مردم این کشور در فقر هستند و ۲۰ میلیون نفر هم با گرسنگی جدی روبرو هستند.

طالبان در ۱۵ اوت سال گذشته میلادی و در پی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بار دیگر قدرت را در این کشور به دست گرفته است.

پس از روی کار آمدن مجدد طالبان در افغانستان، آمریکا و دیگر کشورهای غربی کمک‌های مالی به این کشور را تعلیق کردند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده نیز منابع خارجی بانک مرکزی افغانستان را به ارزش هفت میلیارد دلار و به عنوان بخشی از وضع تحریم‌ها علیه طالبان مسدود کرده است.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل از آمریکا خواسته‌اند تا به مسدودی دارایی‌های خارجی افغانستان پایان دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری