کد خبر : 27938
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۴:۴۰

آقای رئیس‌جمهور؛ برای پی بردن به مشکلات چاروسا «شنیدن کی بود مانند دیدن»!

امام جمعه قلعه رئیسی در سفر پیش روی دولت به کهگیلویه و بویراحمد از رئیس جمهور خواستار حضور نماینده دولت در این بخش شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، حجت الاسلام علی‌حیدر حیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی بیان کرد: قرآن سوزی در اروپا پرده برداشتن از خوی بربریت و حکمرانی قرون وسطایی در اروپاست در 500 سال پیش هم دست به این اقدامات احمقانه زدند اما اسلام بیشترین رشد را در اروپا کرده است  چراغی را که ایزد برفروزد هر آنکس پف کند دانی چه سوزد .إنّا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون.

وی افزود: عضویت دائم در ایران در سازمان همکاری های شانگهای که بیشترین تولید کننده و مصرف کننده انرژی در جهان هست فرصت بسیار ویژه و مغتنمی برای کشور و دولت است که ضمن خدا قوت بابت جبران وقفه ها و تنبلی هایی که در بیش از ۱۵ سال گذشته برای پیوستن به این پیمان صورت گرفته امیدواریم که تلاش دولت بر رسیدن به اهداف پیوستن به این سازمان باشد که به زودی نتیجه آن در اقتصاد ما دیده شود، نه اینکه صرفا پیوستن به این سازمان یه هدف بوده باشد و مزایا و فرصت های آن غافل شویم و تنبلی کنیم.

امام جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: کشف توطئه کودتای آمریکایی در پایگاه هوایی شهید نوژه ملت ایران در فضای حیاتبخش انقلاب توانست تا امروز از سلطه دوباره قلدران جهانی بر کشور با قدرت و شدت جلوگیری کند، اگر آن روز گمان آمریکا آن بود که با چند ایرانی خودفروخته یا با چند هواپیما و بالگرد خواهد توانست بر نظام اسلامی و ملت ایران فائق آید.

وی بیان کرد: امروز برای مقابله سیاسی و امنیتی با جمهوری اسلامی خود را محتاج به یک ائتلاف بزرگ از دهها دولت معاند یا مرعوب میبیند و البته باز هم در رویارویی شکست میخورد.

حیدرخواه خاطرنشان کرد: حکم حکومتی راهگشا رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان قوه قضائیه فرمودند «در مقوله مقابله با فساد در بیرون دستگاه قضا، قوا و دستگاه‌های دیگر هم باید فعال باشند و با سرمنشأ و مبادی فساد در مجموعه‌های تحت مسئولیت، برخورد جدی کنند تا کار به دستگاه قضا کشیده نشود.» ایشان در نکته‌ای مهم، معاملات غیررسمی اموال غیرمنقول را از منشأهای بزرگ فساد خواندند و تأکید کردند: «باید از این‌گونه معاملات سلب اعتبار شود و اگر هم از دیدگاه شورای نگهبان به مصوبه مجلس ایرادی هست، مصلحت قطعی کشور و نظام، تصویب نهایی این قانون است.»

فلسفه حکم و قانون الهی و قرآنی حجاب بیرون آوردن زن از کنج عزلت و درون خانه به اجتماع برای نقش آفرینی بیشتر و مؤثرتر در تربیت و پرورش انسان و کمک به مردان در امور اجتماعی بود و اقتصادی و سیاسی بود .

وی گفت: مصداق آن نیز حضور و تاثیر زنان بزرگ ادیان توحیدی همچون آسیه و مریم و حضرت فاطمه زهرا سیده نساء عالمین و حضرت زینب کبری در قیام عاشورا و دیگر زنان بزرگ با پوشش حجاب بود.

خطیب جمعه قلعه رئیسی عنوان کرد: حجاب امری فطری علمی اخلاقی و اجتماعی است، هیچ دلیل علمی بر مذموم بودن حجاب نداریم .هیچ سند محکمی بر مانع بودن حضور اجتماعی زنان نداریم بلکه دلایل علمی تربیتی اخلاقی فطری همه و همه حضور عفیفانه و با حجاب زن را تایید و تحسین میکند و در مقابل هم هیچ دلیل علمی و فطری بر تایید و تحسین برهنگی و بی حجابی زن نداریم و کسانی که در قالب دفاع از حقوق و آزادی زنان به دنبال برهنگی زنان و گرفتن عفاف و حیا از آنها هستند بدانند که در تاریخ کشور ایران همواره حجاب و عفاف سنت و شیوه زنان ما بوده است.

وی ادامه داد: شما هیچ عقبه علمی و تاریخی ندارید و شما دنباله رو استعمار و فرقه های خرافی و ساخته دست استعمار مثل بهائیت هستید، تاریخ را ورق بزنید. مطالعه کنید. اولین مبارزه ها با حیا و حجاب و برداشتن چادر و روسری کار اینها بوده است هیچ مسلمانی نمی‌تواند مخالف حجاب باشد مدافع کشف حجاب و از بین بردن حیا باشد. کسانی که با چوب و چماق و اسلحه چادر از سر زنان ما کشیدند حق ندارند در مورد حقوق و آزادی زنان حرف بزنند. حق ندارند در مورد قانون حجاب و عفاف نظریه بدهند. بله ما در برخورد با بی حجاب زور و چوب و چماق و اسلحه بکار نخواهیم برد مثل مدافعین و مروجین کشف حجاب، مردم را به خاک خون نمی‌کشیم. باعث زندانی شدن زنان در خانه و دق مرگ شدن آنها نخواهیم شد. مسؤلین ما هم باید در مسأله حجاب اقدامات ابتکاری داشته باشند.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه باید گلوگاه های ترویج بی حیایی و بی حجابی را بگیرند. نه بنشینند تا لباس نامناسب لباس مروج فرهنگ برهنگی لباس فرقه های ضاله و شیطان پرستی و همجنس بازی بر تن جوانان و فرزندان ما بنشیند بعد در کف خیابان با دختران و جوانان دست به یقه شوند ادامه داد: نقره داغ کنید افراد و دستگاه‌هایی که وارد می‌کنند تولید می‌کنند و توزیع و تبلیغ این پوشش ها را می‌کنند. ما قوانین زیادی داریم که اگر اعمال شوند خیلی از مظاهر بی حجابی و ترویج بی حیایی از بین خواهد رفت. مگر راکب موتور سیکلت نباید کلاه ایمنی داشته باشد؟ مگر محیط درس و آموزش و کار نباید از مسائلی که باعث از پایین رفتن راندمان آموزش و کار می شود خالی باشد؟ چطور در بعضی کشورهای بی اعتقاد می شود می شود در محیط مدرسه و دانشگاه و کار و وسایل حمل و نقل عمومی و شبکه های اجتماعی قانون پوشش و تبلیغات باشد در کشور ما نمی‌شود؟ این ها ضعف و کم کاری و مسامحه هست. اینها انفعال است.

امام جمعه قلعه رئیسی به سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: سفر ریاست محترم جمهوری که قرار هست هفته آینده به استان ما صورت بگیرد ضمن عرض خدا قوت و خسته نباشید به دولت خدمتگزار و پرتلاش و مردمی مخصوصا در مسأله سفرهای استانی که حقیقتا و انصافا برای شناخت ظرفیت ها و مشکلات مردم سنگ تمام می‌گذارند عرض میکنم که خواسته اولیه و مهم مردم بخش چاروسا و توقع ما از دولت مردمی این است که حتما با نگاه جهادی و مردمی هر جور که شده حتی اگر مجبور شوند که پای پیاده هم باشند برای بازدید از منطقه و دیدار با مردم حتما یکی از وزرای مربوط به نیازهای زیرساختی مردمی در حوزه راه و آب و برق و کشاورزی را به عنوان نماینده دولت و ریاست محترم جمهوری حضرت آیت الله رئیسی به منطقه بفرستند.

وی گفت: حضرت آیت الله رئیسی شنیدن کی بود مانند دیدن؟ اینجا مسائل و ظرفیت هایی و مشکلاتی هست که باید از نزدیک دید. ما از گزارشات و شنیدن ها و نامه ها تاکنون خیری ندیدیم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۱۱


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری