کد خبر : 36736
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵

مقام آمریکایی: از ۱۷ اکتبر تاکنون ۱۱۵ بار در خاورمیانه هدف حمله قرار گرفته‌ایم

روزنامه واشنگتن پست امروز (۱۵ دی) در گزارشی به ترور روز گذشته شهید «مشتاق طالب السعیدی» معروف به الحاج ابو تقوی، فرمانده تیپ ۱۲ الحشد الشعبی و معاون عملیاتی جنبش نجباء در حمله پهپاد‌های ارتش آمریکا در بغداد پرداخت و نوشت که این حمله «خطر افزایش تنش در منطقه» را در پی دارد. در این راستا یک مقام آمریکایی نیز بدون ذکر نام خود از ۱۱۵ حمله به مواضع این کشور در غرب آسیا از تاریخ ۱۷ اکتبر تاکنون (۸۱ روز) خبر داد.

روزنامه واشنگتن پست امروز (۱۵ دی) در گزارشی به ترور روز گذشته شهید «مشتاق طالب السعیدی» معروف به الحاج ابو تقوی، فرمانده تیپ ۱۲ الحشد الشعبی و معاون عملیاتی جنبش نجباء در حمله پهپادهای ارتش آمریکا در بغداد پرداخت و نوشت که این حمله «خطر افزایش تنش در منطقه» را در پی دارد.

 
این روزنامه نوشت: «در حالی که ایالات متحده چندین بار در ماه‌های اخیر سایت‌های مرتبط با گروه‌های مختلف در عراق و سوریه را هدف قرار داده است، ترور مشتاق طالب السعیدی از فرماندهان جنش نجباء و یکی از دستیاران رهبر این گروه در چنان مکان مرکزی در بغداد، اقدامی بسیاری نادری است».
 
«پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز در واکنش به این ترور، آن را «اقدامی ضروری» توصیف کرد و مدعی شد که شهید ابو تقوی در برنامه‌ریزی و اجرای حملات علیه آمریکایی‌ها نقش داشت.
 
روزنامه واشنگتن پست در ادامه نوشت نوشت: «حمایت واشنگتن از عملیات اسرائیل در نوار غزه، همزمان با افزایش تلفات غیرنظامیان فلسطینی، انگیزه جدیدی را برای گروه‌های محلی در عراق و سوریه برای تلاش جهت بیرون راندن نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا فراهم کرده است».
 
در این راستا یک مقام آمریکایی نیز بدون ذکر نام خود از ۱۱۵ حمله به مواضع این کشور در غرب آسیا از تاریخ ۱۷ اکتبر تاکنون (۸۱ روز) خبر داد.
 
این روزنامه به نقل از این مقام آمریکایی نوشت که عمده حملات با استفاده از پهپادها یا موشک‌ها یا هر دو باهم انجام شده است.
 
به نوشته واشنگتن پست حمله روز گذشته فشارها بر دولت عراق برای تسریع در روند اخراج نیروهای آمریکایی را افزایش دهد و این در شرایطی است که ۲.۵ سال از پایان مأموریت اعلامی برای مبارزه با داعش گذشته است. «یحیی رسول» سخنگوی ارتش عراق نیز حمله آمریکا در روز گذشته را «خلاف وظیفه مبارزه با تروریسم» دانست.
 
طبق گفته مقامات آمریکایی، ۲۵۰۰ نظامی این کشور به بهانه «آموزش و مشاوره» در عراق حضور دارند؛ حدود ۹۰۰ نظامی نیز در منطق مختلف سوریه مستقر هستند.
 
در این راستا یک مقام مسؤول نظامی آمریکایی نیز روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه المیادین اعلام کرد که از ۱۷ اکتبر گذشته تاکنون، دست‌کم ۱۱۸ عملیات علیه مقرهای نظامیان آمریکایی در عراق وسوریه صورت گرفته است.
 
به نوشته المیادین، از آن تاریخ تاکنون، مقاومت اسلامی عراق به هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی در دو کشور مذکور ادامه داده و در بیانیه‌های خود تاکید کرده که این حملات در راستای موضع مقاومت در برابر نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق و منطقه و در پاسخ به قتل عام مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری