کد خبر : 37051
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹

پرفروش‌ترین خودروساز لوکس جهان معرفی شد

بنز و ب‌ام‌و هر سال رقابتی نزدیک برای فروش بیشتر دارند، اما سال گذشته اختلاف دو شرکت زیاد بود. بنز می‌گوید به دلیل نداشتن قطعات و …

ب‌ام‌و با اختلافی زیاد با مرسدس-بنز پرفروش‌ترین خودروساز لوکس جهان شد. این خودروساز آلمانی در سال 2023 دو میلیون و ۲۵۳ هزار و ۸۳۵ دستگاه ماشین فروخت که ۷.۳ درصد از سال ۲۰۲۲ بیشتر بود. بنز سال گذشته دو میلیون و ۴۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه ماشین فروخت.

بنز و ب‌ام‌و هر سال رقابتی نزدیک برای فروش بیشتر دارند، اما سال گذشته اختلاف دو شرکت زیاد بود. بنز می‌گوید به دلیل نداشتن قطعات و تغییراتی که باید برای ساخت مدل‌های جدید در کارخانه‌ها می‌داد نتوانست در ماه‌های آخر سال گذشته ماشین بیشتری به مشتریان تحویل دهد. آئودی با فروش یک میلیون و ۸۹۵ هزار و ۲۴۰ دستگاه در سال ۲۰۲۳ سومین تولیدکننده خودروی لوکس جهان شد.
نکته قابل توجه در آمار فروش خودروسازان لوکس در سال گذشته نزدیک شدن تسلا به این سه شرکت آلمانی است. تسلا با ۳۸ درصد افزایش نسبت به سال قبل یک میلیون و ۸۰۸ هزار و ۵۸۱ ماشین فروخت. این شرکت اکنون با فاصله‌ای کم چهارمین خودروساز لوکس جهان است. در صورتی که فروش تسلا در سال جاری به اندازه سال گذشته رشد کند، این شرکت می‌تواند رقیبی جدی برای ب‌ام‌و باشد.
هر سه خودروساز لوکس آلمانی در سال گذشته ماشین‌های الکتریکی بیشتری فروختند. ب‌ام‌و با ۹۲ درصد رشد نسبت به سال قبل ۳۳۰ هزار و ۹۵۶ ماشین الکتریکی فروخت. فروش ماشین‌های الکتریکی بنز هم با ۷۳ درصد افزایش ۲۲۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه بود و آئودی با ۵۱ درصد افزایش ۱۷۸ هزار دستگاه ماشین الکتریکی فروخت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری