کد خبر : 1125
تاریخ انتشار : شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱

ارتقاء جایگاه مدیریتی زنان در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۱.۵ درصد/ درخشش دختران ورزشکار هم‌استانی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: جایگاه مدیریتی زنان در مناصب سازمانی و سیاسی از ۶ درصد به ۱۱.۵ درصد افزایش یافته است.

نادیا صداقت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه بانوان و خانواده اشاره و اظهار داشت:  در راستای اشتغال‌زایی و حمایت از زنان کارآفرین و دارای مشاغل خانگی، ۴۱ کارگاه آموزشی در حوزه اشتغال در سطح استان برگزار شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اشتغال به کار یک هزار و ۷۷۵ نفر خبر داد و گفت: این تعداد شغل با مشارکت بهزیستی، کمیته امداد، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سمن‌‌ها در طرح توسعه مشاغل خانگی انجام گرفت.

وی به برگزاری ۳۰ نمایشگاه بین‌المللی، ملی، منطقه‌ای، استانی و شهرستانی در حوزه زنان اشاره و عنوان کرد: امور بانوان و خانواده استانداری تفاهم‌نامه‌هایی با ادارات پست، بانک توسعه تعاون، بانک مهر ایران، جهاد دانشگاهی  اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک رفاه، صندوق کارآفرینی امید، بانک ملت و  بانک ملی منعقد کرده است.

این مسئول از فعال بودن ۱۲۰ رشته صنایع دستی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت:  افزون بر 35 هزار بافنده فعال ، 700 کارگاه مشاغل خانگی، 120 کارگاه تولیدی صنایع دستی، یک بازارچه موقت در یاسوج با 30 غرفه تولیدات صنایع دستی، 60 تعاونی صنایع دستی در استان  ایجاد شده است.

صداقت با اشاره به ورود به حوزه آموزش از جمله آموزش زوج‌های جوان گفت: ۴۰ ساعت آموزش ۵ هزار و ۱۳۲ نفر از زوج‌های جوان همچنین آموزش سردفتران در جهت عدم ثبت ازدواج‌های زیر سن قانونی و بدون داشتن آزمایش‌های پزشکی صورت گرفته است.

وی از انجام آزمایش‌های ژنتیک برای دو هزار نفر توسط بهزیستی خبر داد و عنوان کرد: ۵ هزار و ۶۰۱ نفر در راستای تحکیم بنیان خانواده آموزش‌های لازم را دیدند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد از
تجهیز ۱۵ کتابخانه با مشارکت امور بانوان خبر داد و افزود:تولید ۳۲۴ ساعت برنامه آموزشی تلویزیونی در حوزه‌های مختلف دیگر برنامه صورت گرفته است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود رونمایی از سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده با حضور خانم ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و کلانتری استاندار در سال ۹۸ و انجام رصد پایش در دی ماه ۹۹  اشاره کرد و گفت:  پیگیری جهت تامین زمین، احداث و تأمین اعتبار و کلنگ‌زنی خوابگاه دخترانه دیشموک که اجرا شد، ضمن اینکه با اجرای طرح توان‌افزایی و ارتقاء تاب‌آوری برای بیش از ۴۰۰ نفر از بانوان استان شغل ایجاد شد.

وی به سایر طرح‌های صورت گرفته اشاره و بیان کرد: طرح ملی گفت‌وگوی خانواده، طرح توانمندسازی اقتصادی زنان آسیب دیده و آسیب پذیر سرپرست خانوار مبتنی برالگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، طرح گفتگوی بین نسلی، طرح توان افزایی وارتقای تاب آوری اجتماعی در سال های 98 و 1400 در طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر و پوشش ۴۰۰ نفر تحت پوشش این طرح از اقداماتی است که در حوزه زنان صورت گرفته است.

صداقت بیان کرد: طرح سنجش قامت زنان روستایی، طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه ای باموضوع مهارت‌آموزی، طرح بانوی مهربانی، احداث و ایجاد طرح غربالگری سرطان سینه از دیگر طرح‌های اجرا شده در حوزه زنان است.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان‌های استان تعداد 5 پارک بانوان ایجاد شده که 2 مورد در شهرستان‌های بویراحمد و گچساران مورد بهره برداری قرار گرفته، افزود: پارک شهرستان بهمئی 47 درصد پیشرفت، 2 پارک شهرستان دنا و لنده که در هفته دولت کلنگ‌زنی شد.

وی با اشاره به  موفقیت بانوان ورزشکار استان در سطوح ملی و بین‌المللی گفت: بانوان ورزشکار  هم‌استانی موفق شدند ۱۵۷ مدال طلای و ۲۱ نقره مسابقات کشوری را به خود اختصاص دهند،همچنین تعداد مدال‌های بین‌المللی 9 طلا و 7 نقره بوده است.

این مسئول عنوان کرد: کسب عناوین قهرمانی کشوری توسط دختران و زنان استان و رشد بالای ۱۰۰ درصدی کسب عنوان قهرمانی کشوری استعدادهای برتر المپیاد ورزش های رزمی زنان طی دو سال اخیر دیگر موفقیت‌های حوزه بانوان است.

صداقت از برگزاری ۵۳۲ جشنواره  سرود، قصه‌گویی و هنرهای نمایشی خبر داد و عنوان کرد: ۵۰ انیمیشن در حوزه کودکان و خانواده به منظور پیشگیری از کرونا  
(در خانه بمانیم)،  ۳۱۵ ساعت برنامه معرفی مشاغل به کودکان و نوجوانان،  ۳۸۰ ساعت برنامه  
آموزش قصه‌گویی، ۴ هزار مورد بیمه زنان و ۹۵۵ نفر کارگاه‌های تاب‌آوری از دیگر کارهای صورت گرفته است، ضمن اینکه کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای دو هزار و ۳۱۸ نفر برگزار و ۸۰ خانه روستایی به تجهیزات ورزشی و تفریحی مجهز شدند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: جایگاه مدیریتی زنان در مناصب سازمانی و سیاسی از ۶ درصد به ۱۱.۵ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری