کد خبر : 4073
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۵۵

روایت امام جمعه یاسوج از دق‌مرگ شدن کارفرمایان به دست بانک‌ها/حسینی: عملکرد بانک‌ها تولید را نابود کرده

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملکرد بانک ها کارفرمایان را نیز از پای درآورده است مصداق آن حضور ما در مراسم فرد مسلمانی بود که وقتی علت مرگ را پرسیدیم بانک را دلیل مرگ معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ آیت‌الله سید نصیر حسینی در دیدار سرپرست جدید اداره کار و امور اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک عید قربان و روز عرفه روز راز و نیاز با پروردگار عالم اظهار کرد: اداره کار و وظیفه سنگین و اثرگذاری دارد زیرا از یک سو با کار و رونق تولید و از سوی دیگر با کارگران سر و کار دارد که حیات‌‌بخش جامعه هستند.

وی با شرحی از فلسفه کار و کارگر گفت: کار در عرصه‌های مختلف وجود دارد که در استان ما کار در حوزه کشاورزی و دامپروری برجسته‌تر از سایر عرصه‌ها است.

این استاد حوزه‌های علمیه گفت: کارگران نقش موثری در تولید سرمایه و اشتغال دارند و نیازمند به حمایت و توجه بیشتر هستند هر چند در استان کهگیلویه و بویراحمد بستر‌های خوبی وجود دارد اما بسیاری از این فعالیت‌ها راکد شده و نیاز به همت جهادی برای فعال کردن دارند که برای این کار باید برنامه‌ریزی توام با نظارت جدی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان اکثراً راکد بوده یا و به عبارتی در خواب فرو رفته گفت: باید برای رفع مشکل آن‌ها اقدام شود و اداره کار باید بر اساس اصل مسئولیت‌پذیری پیگیری امور باشد.

حسینی ادامه داد: در حوزه کشاورزی و دامداری هم باید فعالیت بیشتری صورت گیرد تا بسترهای اشتغال راکد نماند و در بخش خصوصی هم باید پی‌گیری و نظارت لازم برای اشتغال و تولید در استان باشد چرا که دولت بزرگ و سنگین شده و قادر به اشتغال‌زایی نیست و یک دولت چابک باید بسترها را برای اشتغال و تولید در بخش خصوصی فراهم کند.

نماینده رهبر انقلاب در استان با تاکید بر این که اگر ظرفیت‌ها فعال شود خیلی از کارها خود به خود پیش خواهد رفت یادآور شد: روزانه متقاضیان زیادی برای کار به دفتر نماینده ولی فقیه مراجعه می کنند زیرا اکثر مردم فرزندان فارغ التحصیل بیکار در خانه‌ها دارند که روح و روان آن‌ها را درگیر کرده است.

وی گفت: دغدغه اول امروز مردم استان ما بیکاری فرزندان است در خانواده‌ها چندین فرزند بیکار تحصیل کرده وجود دارد که همین وظیفه اداره کار را سنگین می‌کند و باید به دنبال ایجاد بسترها برای اشتغالزایی باشند تا جوانان بتوانند از این وضعیت آسیب‌های اجتماعی جان سالم به در برند.

حسینی با تاکید بر اینکه اگر کارها طبق برنامه باشد و مسئولان با دغدغه مندی مشکلات مردم را پیگیری کنند شاهد چنین مسائلی نخواهیم بود اظهار کرد: سوء مدیریت‌ها موجب فلاکت مردم می شود چرا که عدم پی‌گیری و نظارت موجب رکود شده است.

این استاد حوزه‌های علمیه با انتقاد شدید از عملکرد بانک‌ها در قبال کارفرمایان گفت: عملکرد بانک ها کارفرمایان را نیز از پای درآورده است مصداق آن حضور ما در مراسم فرد مسلمانی بود که وقتی علت مرگ را پرسیدیم بانک را دلیل مرگ معرفی کردند.

  وی با بیان این که عملکرد بانک‌ها گاه موجب دق مرگ شدن کارفرمایان می‌شود افزود: عملکرد بانک‌ها گاه با اشتغال و تولید فاصله دارد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به صورت ۱۰۰ درصدی از عملکرد کارفرمایان هم دفاع نمی‌کنیم یادآور شد: اما بانک‌ها نیز با عملکرد خود باعث نابودی آن‌ها می‌شوند و کارگاه‌های تولیدی تعطیل می‌شوند.

حسینی افزود: بانک‌ها و مسئولان امر باید از همان ابتدا از ارائه تسهیلات به افراد غیر متخصص و بی‌انگیزه امتناع کنند نه اینکه بعد از دادن وام و تسهیلات تازه کارشکنی‌ها شروع شود و منابع کشور را بر باد دهند.

نماینده رهبری در استان خاطرنشان کرد: اگر در سیاست‌های پولی و بانکی تجدید نظر نکنید وضعیت ما از این هم بدتر خواهد شد و تورم و بیکاری چندین برابر می‌شود.

حسینی خواستار عزم جدی برای خروج از رکود در تولید و اشتغال استان شد و گفت: کارگاه‌های موجود در شهرک‌های صنعتی باید فعال شود تا بسیاری از جوانان بیکار در استان صاحب شغل شوند.

انتهای پیام/


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری