کد خبر : 4152
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۷:۲۱

اخبار ناخوشایند کرونایی از گچساران/تعجب فرماندار از وضعیت بازار

فرماندار گچساران گفت: در ۶ روز اخیر آمار بیماران بستری در بیمارستانهای شهرستان نگران کننده بوده و اگر این روند افزایشی ادامه پیدا کند به زودی شهرستان از وضعیت نارنجی به قرمز خواهد رسید.

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران علیرضا اتابک در جلسه ستاد مقابله با کرونا گچساران اظهار کرد: کرونا همچنان در کل دنیا قربانی می گیرد و هر روز شاهد افزایش آمار فوت شدگان و مبتلایان این بیماری هستیم.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از مردم با ساده انگاری بیماری کرونا و رعایت نکردن پروتکل ها زمینه بالا رفتن آمار مبتلایان به این بیماری را رقم می زنند.

فرماندار گچساران تصریح کرد: در ۶ روز اخیر آمار بیماران بستری در بیمارستانهای شهرستان نگران کننده می باشد و اگر این روند افزایشی ادامه پیدا کند به زودی شهرستان از وضعیت نارنجی به قرمز خواهد رسید.

اتابک عنوان کرد:واکسناسیون در گچساران همگام با دیگر نقاط کشور در حال اجراست ولی در کنار این اقدام مردم باید دستورالعمل های بهداشتی و پروتکل را به خوبی و حتی بیشتر از قبل رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه هنوز برخی افراد با وجود ابتلا به کرونا از مراجعه به مراکز درمانی خود داری می کنند، گفت:اگر شخصی به کرونا مبتلا می شود با مراجعه به موقع به مراکز درمانی جهت دگرفتن دارو و خدمات اقدام کند.

فرماندار گچساران با عنوان اینکه هنوز شاهد حضور شهروندان در تجمعات هستیم، خاطر نشان کرد: متاسفانه ساده انگاری برخی از مردم باعث شده تا آنها کرونا را با مرگ طبیعی همسان بدانند که این خود اشتباه بزرگی است.

اتابک بیان کرد: افرادی که پروتکل را رعایت نمی کنند سلامت عمومی مردم را به خطر انداخته و باید با آنها به صورت جدی و قانونی برخورد شود.

وی گفت: شرکت نکردن در تجمعات و استفاده از ماسک و رعایت دیگر نکات پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان می تواند در کاهش مبتلایان به کرونا و فوت شدگان از این بیماری تاثیر به سزایی داشته باشد.

فرماندار گچساران اظهار کرد: مصوبات جدید از سوی ستاد مقابله با کرونا استان اعم از تزریق واکسناسیون به جامعه هدف با نوبت قبلی برای جلوگیری از تجمعات در مراکز واکسناسیون، افزایش سرعت تزریق واکسناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی با جدیت بیشتر و برخورد با متخلفین و دور کاری پرسنل دستگاه ها با توجه به رنگ بندی ابلاغ شده است.

اتابک با اشاره به نارضایتی مردم از قیمت بالای میوه و تره بار و مرغ در گچساران بیان کرد: قیمت میوه در این شهرستان به شدت بالا بوده و باعث نارضایتی مردم شده که در این خصوص نیز باید نظارت سفت و سختی در بازار انجام شود.

وی افزود: جای بسی تعجب است که مرغ در گچساران به وفور به چشم می خورد ولی قیمت آن بالاست، اگر چیزی در بازار وجود دارد نباید گران باشد.

دکتر سینایی رئیس بیمارستان بعثت نفت گچساران در این جلسه با اشاره به اینکه این بیمارستان به ۱۵ هزار نفر از تحت پوششین خود خدمات درمانی ارائه می دهد، عنوان کرد: در حال حاضر در این بیمارستان افزون بر ۱۵ بیمار کرونایی بستری هستند.

وی گفت: بیمارستان بعثت نفت گچساران دارای دو بخش کرونایی با ۲۴ تخت و در صورت نیاز قابل افزایش به ۳۰ تخت می باشد.   

انتهای پیام/  


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری