کد خبر : 4791
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳

باید و نبایدهای شورا و شهردار جدید سی‌سخت/حاشیه با مشکلات انبوه زلزله جور در نمی‌آید

سی‌سخت کنونی با وجود مشکلات پسا زلزله دیگر جای بازی‌های من درآوردی در شورای شهر نیست و در صورت بروز چنین رویه‌ای در شورای جدید مردم بیش از همیشه آسیب خواهند دید.

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت شورای شهر سی‌سخت در دور جدید کار خود را آغاز کرد و شهردار این شهر نیز برای خدمت به مردم شهر ویران شده و زلزله‌زده سی سخت معرفی گردید.

با وجود مشکلات ریز و درشت فراوان که زلزله سی سخت برای این شهر ایجاد کرده کار شورای شهر و شهردار ده‌ها برابر سخت‌تر از گذشته شده و در این بین پرداختن به هر گونه حاشیه و منیت‌گرایی مشکلات را صد چندان خواهد کرد.

تجربه شورای شهر سی‌سخت در سالیان اخیر نشان داده که حاشیه در شورای این شهر کوچک بیش از بسیاری شهرهای بزرگ و حتی کلان شهرها بوده و برخی تنگ نظری‌ها، تفکرات بسته و دخالت‌های بی‌جا اجازه نداده این شهر با قابلیت بالای گردشگری رنگ پیشرفت و توسعه را ببیند.

یارگیری و گروکشی‌ها و قرارگیری رابطه‌ها به جای ضابطه همچنین زیاده‌خواهی شورائیان شهر از شهرداری و دخالت بیجا در همه امور و احوالات شهر چنین وضعیتی را از گذشته به وجود آورده که در دوره جدید در صورت ادامه همان روند شهر سی‌سخت به صخره سخت برمی‌خورد.

سی‌سخت کنونی با وجود مشکلات پسا زلزله دیگر جای بازی‌های من درآوردی در شورای شهر نیست و در صورت بروز چنین رویه‌ای در شورای جدید مردم بیش از همیشه آسیب خواهند دید.

هر چند همه آرزوی توفیق برای خدمت صادقانه از سوی شورا و شهرداری دارند اما از درون شورا بعضاً خبرهای آنچنان دل گرم کننده‌ای به گوش نمی رسد.

از گوشه و کنار شنیده می‌شود که برخی اعضای شهر شورا بنای تعامل با مسئولان شهرستانی در پیش نگرفته و راه خود را در پیش گرفته‌اند که در صورت صحت چنین روندی کار در شهر سی‌سخت برای مردم سخت خواهد شد.

اعضای شورای شهر سی سخت بیش از همیشه به تعامل با مسئولان ارشد شهرستانی از جمله با امام جمعه؛ دادستان و فرماندار نیاز دارند تا هنگامی که در یک شهر چنین تعاملی به صورت حداکثری نباشد حاشیه‌ها بر متن غلبه کرده و بار سنگین شهر روی زمین خواهد ماند.

از سوی دیگر کیانوش صیادی شهردار جدید مسئولیتی سنگین بر عهده گرفته مسئولیت شهری که تا ۷۰ درصد خانه‌های مردم ویران شده و آنهایی هم که باقی مانده چندان قابل سکونت نیستند.

به گزاف نگفته باشیم کار شهردار جدید در این دوره سخت تر از اداره یک شهر ۲۰۰ هزار نفری خواهد بود چرا که زلزله برای این شهر و مردمانش چیزی باقی نگذاشته لذا باید بدون حاشیه با هماهنگی شورا در یک ارتباط منطقی و قانونی بر اساس عرف و خارج از هرگونه زد و بند و افتادن در دام اقلیت و اکثریت در شورا وظیفه خود را به خوبی انجام داده و بداند که در شهری بحران‌زده مسئولیت پذیرفته است شهری که مردم آن اکنون زخم کاری از زلزله بر تن داشته و بیش از همیشه در رنج و عذاب هستند و نیاز به آرامش دارند.

اکنون که رسانه‌ها در سی‌سخت بیش از گذشته در میان مردم بوده و امور را رصد می‌کنند در کنار شورا و شهرداری به بیان نقاط ضعف و قوت به نقد منصفانه و مشفقانه خواهند پرداخت و برای ارتقای خدمت توسط این نهاد در چارچوب رعایت حقوق مردم و خدمت به شهر به وظیفه و رسالت ذاتی خود عمل خواهند کرد.   

انتهای پیام/۸۲۰۰۹


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری