کد خبر : 4805
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۷:۵۴

مهرماه و سریال بی‌خیالی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد/مدرسه سرویس بهداشتی ندارد؟!

درست سه سال پیش بود که در نشست شورای اداری بخش کبگیان امام جمعه وقت آن منطقه مشکل سرویس‌های بهداشتی و پیامدها و آسیب‌های اجتماعی آن را در حضور استاندار و سایر مسئولان بازگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ داستان محرومیت‌ها، کمبودها و نواقص در استان کهگیلویه و بویراحمد بی‌پایان است در هر گوشه‌ای از استان و در هر حوزه‌ای که بنگری محرومیت را با همه وجود احساس خواهی کرد.

محرومیت‌هایی که نه به دلیل کم‌کاری نظام و انقلاب بلکه به واسطه سیاسی‌کاری و کم‌کاری بی‌خیالی، طایفه‌گرایی منطقه‌‌نگری، بی‌انصافی و اقدامات فراقانونی و غیرقانونی و ده‌ها و بلکه صدها دلیل دیگر بوده است.

استانی که در هر منطقه‌ای با مشکلات فراوان روبرو بوده از یاسوج گرفته تا گچساران و بهمئی و دیشموک در همه جای استان کمبودها و نواقص فریاد می‌زنند.

مسئولان نیز که در ورطه سیاسی‌کاری و طایفه بازی افتاده برای چند روز بیشتر ماندن تنها گوش به فرمان نمایندگان مجلس هستند و بی‌خیال مشکلات و مردم شده‌اند.

مشکلات استان یکی دو تا نیست از پروژه‌های عظیم راهسازی مثل پاتاوه دهدشت گرفته تا درب ساختمان یک اداره و سرویس بهداشتی یک مدرسه به وفور در کهگیلویه و بویراحمد مشکلات دیده می‌شوند و مسئولانی که برای یک روز بیشتر در مسند قدرت ماندن به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند رفع همین مشکلات ریز و درشت است.

شاید چندان خوشایند نباشد که بخواهیم مشکل پیش پا افتاده ای مثل سرویس بهداشتی مدارس را مورد بحث قرار دهیم اما چنین مشکلاتی روی هم جمع شده و مانع از پرورش و آموزش صحیح دانش آموزان می‌شود و جمیع مشکلات موجب می‌شود که در امر آموزش از استان‌های توسعه یافته و حتی در حال توسعه هم عقب باشیم.

درست سه سال پیش بود که در نشست شورای اداری بخش کبگیان امام جمعه وقت آن منطقه مشکل سرویس‌های بهداشتی و پیامدها و آسیب‌های اجتماعی آن را در حضور استاندار و سایر مسئولان بازگو کرد.

مشکلی که در هیاهوی روزهای حاکمیت مطلق یک شخص و گروه بر استان چندان از سوی مسئولان جدی گرفته نشد و به مانند همه مسائل دیگر پشت گوش انداخته شد.

چقدر برای یک استان زشت و ناپسند است که تعداد زیادی از مدارس آن مشکل سرویس بهداشتی داشته باشند و دانش آموزان مجبور باشند به خانه خود مراجعه کرده و مشکلات و آسیب های احتمالی دیگر که به دلیل چنین مشکلاتی پیش خواهد آمد.

اما در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از معاونین آموزش و پرورش از مشکل سرویس بهداشتی در ۲۷۳ مدرسه استان خبر داد که یقین داریم این مشکل اگر در سه برابر این آمار ارائه شده نباشد کمتر هم نیست.

بسیاری از مدارس روستایی استان که حتی در کنار شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار داشته از سرویس بهداشتی محرومند و بقیه نیز وضعیتی مساعد برای استفاده دانش آموزان و حتی معلمان ندارند.

مشکل سرویس بهداشتی مدارس و سایر مشکلات در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به نظارت ضعیف مسئولان آموزش و پرورش و نوسازی بر می‌گردد که عملاً نظارتی بر ابنیه مدارس نداشته و به همین خاطر نگهداری و حفاظت از ساختمان مدارس و تاسیسات در استان کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است.

 امید است آموزش و پرورش استان در دولت مردمی با رویکردی کاملا جدید نظارت بیش از پیش را سرلوحه کار خود قرار داده تا چندان مشکلات ریز و درشت و پیش پا افتاده ای تبدیل به مشکلات بزرگ تر نشود.

انتهای پیام/


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری