کد خبر : 6045
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

اقتصاد و بازار اسلامی نیست/ افزایش آسیب‌های اجتماعی نتیجه فراموشی مبانی اسلامی

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رشد آسیب‌های اجتماعی نتیجه فراموشی مبانی دینی و اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید جواد هاشمی در نشست دوره‌ای مشاوره و روانشناسی خانواده با موضوع سبک زندگی اسلامی با تبریک هفته بسیج ابراز امیدواری کرد بتوانیم با تفکر، ایده و مرام بسیجی در زندگی عاقبت بخیر شویم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متاسفانه زندگی ما طی این سال‌ها غربی و اسلامی شده است و ترکیب زندگی غربی ثمراتی جز شرایط بغرنج کنونی ایجاد نکرده است.

وی بیان کرد: متاسفانه نه اقتصاد و بازارمان اسلامی است نه بانک‌ها!  و دستورات شرعی و دینی مراعات نمی‌شود.

این مسئول به زندگی در غرب گریزی زد و گفت: در غرب خانواده‌ها کنار هم نیستند و زندگی آشفته‌ای دارند. اما برای دین اسلام برا زندگی‌ها اسوه و الگو تعریف کرده که بهترین الگو و اسوه اهل بیت(ع) هستند.

وی به خطرات زندگی‌های مجازی اشاره و عنوان کرد: متاسفانه خانواده‌ها به جای تربیت بچه‌ها ی گوشی دست آنها می‌دهند خدا می‌داند در این فضای مجازی چه خبر است.

وی بیان کرد: خانواده‌ها در کنار دیگر وظایفی که در قبال فرزندان دارند نباید فراموش کنند مسائل معنوی را به آنها بیاموزند.

معاون استاندار بیان کرد: اگر حب و بعض‌هایمان خدایی باشد زندگی‌ها هم خدایی می‌شود. متاسفانه امروزه رزق و روزی‌هایمان خدایی نیست درست است که معیشت سخت شده اما رزق و روزی به هر قیمتی پذیرفتنی نیست.

این مسیول خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی افزایش یافته و  دلیل آن فراموشی مبانی اسلامی است. خانه سالمندان با کدوم معیار اسلامی سازو کار است پدر و مادر وقتی پیر می شود باید مورد تکریم قرار گیرد نه اینکه در خانه سالمندان باشد این دردآور است.

 در ادامه حجت‌الاسلام سیروس حکمتی‌نیک مسئول دفتر نمایندگی ولی‌‌فقیه در سپاه فتح گفت: سبک زندگی اسلامی یعنی در همه ابعاد زندگی شخصی، اجتماعی و حتی سازمانی و اداری اسلام حاکم شود.

وی با تشریح سبک زندگی اسلامی گفت: تربیت صحیح فرزندان یکی از موارد سبک زندگی اسلامی است اما متاسفانه مهارت لازم برای تربیت فرزندان توسط خانواده‌ها وجود ندارد.

وی بیان کرد: در عصر امروزه فضای مجازی می‌توانست فرصت طلایی باشد اما تهدیدی برای همه جوانان شده چرا که نتوانستیم به خوبی آنها را تربیت کنیم که از این فضا چگونه استفاده کنند.

وی بیان کرد: دین اسلام بستر مناسبی را برای کمال زن و مرد فراهم کرده است و زندگی خانوادگی بخشی از زندگی اسلامی و برای رسیدن به کمال است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری