کد خبر : 6075
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۷:۲۰

از پیش‌بینی نرمال بارش‌ها تا آخر هفته‌‌های پرحادثه/ آمادگی برای مقابله با آنفلونزای فوق حاد پرندگان

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفته‌ای نیست که حوادث و تلفات رانندگی را در پایان هفته نداشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی کرمی معاون فنی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد بحران در خصوص وضعیت بارش‌ها در استان گفت: پیش‌بینی کوتاه مدت هواشناسی بیانگر ورود سیستم بارشی به استان در آخر هفته است.

وی بیان کرد: سیستم ضعیف بارشی پنجشنبه و جمعه در سطح استان مستقر خواهد بود

کرمی در خصوص پیش‌بینی بلند مدت گفت: طبق پیش‌بینی‌ها هر چه به پایان آذر و فصل زمستان نزدیک می‌شویم بارندگی در حد نرمال خواهد بود

وی بیان کرد: هواشناسی در مواقع حساس در سه سطح زرد،  نارنجی و قرمز هشدارهای لازم را می‌دهد انتظار می‌رود به این هشدارها توجه شود.
کرمی بیان کرد: مجوز دو ایستگاه در مارگون و لنده صادر شده اما نیازمند زمین و اعتبار هستیم.

همچنین  سرهنگ بهنام ویسی‌پور گفت: امسال طرح زمستانه پلیس زودتر آغاز شده و تیم‌های پلیس و راهداری در ۷ راهدارخانه و پلیس راه مستقر شدند.

وی بیان کرد: مردم با توجه به شروع فصل سرما و کوهستانی بودن استان زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تلفات جاده‌ای مهمترین عامل فوت در استان است ۵۰ درصد تلفات در محل حادثه، ۶ درصد در حین انتقال به مراکز درمانی و ۴۳ درصد در این مراکز  جان خود  را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به تلفات و حوادث جاده‌ای در پایان هفته، گفت: آخر هفته‌ای نیست که تلفات فوتی و جرحی در استان نداشته باشیم، تقاضا داریم دانشگاه علوم پزشکی تدابیری برای حضور پزشکان متخصص در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برای کمک‌‌رسانی به مصدومان حوادث انجام دهد.

وی بیان کرد: تصادفات در منطقه کوشک بویراحمد منجر به آتش‌سوزی خودروها می‌شود که تدابیری برای حضور به موقع آتش‌نشانی اتخاذ شود.

محرابی مسئول مدیریت بحران راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد سه مشکل اساسی در فصل زمستان اشاره کرد و گفت: نبود کمرشکن، عدم همراهی تجهیزات زمستانه توسط رانندگان که باعث می‌شود در راه بمانند و عدم پرداخت هزینه ماشین آلات در مواقع بحران از جمله این بحران‌ها است.

مسعود بهمنش مدیرکل دامپزشکی هم گفت: فصل مهاجرت پرندگان مهاجر آغاز شده و احتمال شیوع آنفلونزا فوق حاد پرندگان وجود دارد و هر لحظه ممکن است این بیماری وارد استان شود.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: دامپزشکی همه امکانات خود برای مقابله با این بیماری را بسیج کرده اما در مواقع ضروری نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده بیماری خیلی سریع باید اقدامات انجام شود، گفت: بیماری باید سریع جمع شود تا با توجه به وضعیت بیماری کرونا به افراد منتقل نشود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری