کد خبر : 6528
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷

درد دادستان‌ یاسوج از جوانانی که گوشه زندان هستند/شرورها از تسهیلات قانونی محروم می‌شوند

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: کسانی که به جرم شرارت برای دومین بار به زندان بیفتند از تمام تسهیلات قانونی محروم می‌شوند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی‌ملک‌حسینی در جمع متهمان نزاع‌های اخیر شهر یاسوج گفت: دو تا از نعمت‌هایی که خدا به انسان داده و مورد غفلت می‌گیرد نعمت سلامتی و امنیت است، امروز بیماری کرونا باعث شده قدر نعمت سلامتی را بدانیم.

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نعمت امنیت در جمهوری اسلامی ایران گفت: آنهایی که دایه آزادی دارند خود ناقض حقوق بشر هستند از حقوق سیاه‌پوستان گرفته تا مردم یمن.

وی بیان کرد: ممکن است خیلی از شماها به دلیل بیکاری و نداشتن شغل گرفتار شدید اما امنیت جمهوری اسلامی ایران آرزوی همه است.اتفاقات چند روز اخیر  بازتاب داشت مردم باز نشر کردند متاسفانه القابی به استان داده شد.

ملک‌حسینی عنوان کرد: امنیت نعمتی است که بیش از ۱۸۰۰ شهید برای آن دادیم  برخی خانواده‌ها سه شهید دادند‌ و جانبازان زیادی تقدیم کردیم.شهید سلیمانی ۴۰ سال از عمر خود را در میدان‌های جنگ بودند و امروز امنیت مرهون این شهید والا مقام و همه شهدای انقلاب اسلامی هستیم.

وی بیان کرد: متاسفانه شاهدیم موارد جزعی امنیت را تحت شعاع قرار داده و می‌بینیم و یک حادثه تصادف ساده یا یک بگو و مگوی چه حادثه تلخی را ایجاد کرده است در درگیری اخیرا به خاطر فحش و ناسزا برداشته و به خیابان رفتند اما حواسشان نیست که زن و بچه‌های مردم می‌بینند اما فکر نمی‌کنیم این رفتارها چه اثری دارد.

وی بیان کرد: امروز فضای مجازی مجال نفس کشیدن به کسی نمی‌دهد همین باز نشر کلیپ درگیری شما ۷۰۰ هزار نفر دیدند، امروز استان کهگیلویه و بویراحمد به خاطر این مسائل احساس ناامنی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: درد دارم که جوانان شهرم را در زندان می‌بینم شماهایی که ۲۲ و ۲۳ سال سن دارید من هیچگاه خوشحال نیستم که شما  اینجا هستید.

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اقدام شما هیچ توجیهی ندارد، گفت: استفاده از سلاح گرم و سرد خط قرمز دستگاه قضایی است جانمان را کف دستمان گذاشته‌ایم و مانند شهدا برای کشورمان می‌دهی.

وی خطاب به زندانیان گفت: توصیه می‌کنم در این مدتی که در زندان هستید فکر کنید که چه صدمه‌ای به امنیت روحی و روانی مردم وارد کردید و سعی کنید خود را اصلاح کنید و از مسیری که رفته‌اید بازگردید.

ملک‌حسینی بیان کرد: جوان ۱۸ ساله بهترین سال‌های عمرش را در زندان سپری می‌کند از این فرصت زندان برای اصلاح خودتان استفاده کنید، من با خانواده‌های شما ملاقات دارم مصیبتی هم برای آنها درست کرده‌اید برای یک روز آزادی شما مدام گریه می‌کنند.

وی بیان کرد: تا چقدر پلیس و نیروی انتظامی درگیر باشند و مقامات قضایی تا پاسی از شب درگیر بررسی و رسیدگی به پرونده‌هایی هستند که به دلیل مسائل ناچیز تشکیل شده‌اند.

ملک‌حسینی بیان کرد: بر روند اصلاح نظارت داریم و به آنهایی که به فکر اصلاح هستند کمک می‌کنیم اما به آنان که اصلاح پذیر نیستند اخطار می‌دهیم کسی که یکبار شرارت کرده و برای بار دوم به زندان بازمی‌گردند از تمام تسهیلات قانونی محروم می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری