کد خبر : 6530
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷

تزریق واکسن کرونا به ۸۳ درصد ازشهروندان گچساران

معاون‌بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران گفت: به ۸۳ درصد از شهروندان این شهرستان واکسن کرونا تزریق شده است.

احمد پاکدل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گچساران اظهار کرد: این شهرستان در خصوص کرونا در رنگ آبی قرار دارد ولی برخی شهروندان استفاده از ماسک را کنار گذاشته و دیگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند. 

وی بیان کرد: تا کنون ۶۱ هزار و ۳۴۱ مورد نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا در گچساران صورت گرفته که از این تعداد نمونه گیری ها ۱۷ هزار و ۷۵۳ مورد آنها مثبت بوده است.

 معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران تصریح کرد: ۱۷هزار و ۴۹۲ بیمار مبتلا به کرونا در گچساران تا کنون بهبود یافتند.

پاکدل با اشاره به فوت ۲۲۸ نفر از شهروندان گچساران از ابتدای وجود بیماری منحوس کرونا براثر این بیماری عنوان کرد: در حال حاضر ۳۳ بیمار کرونایی در قرنطینه خانگی در این شهرستان قرار دارند.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند.

پاکدل با اشاره به اینکه تا کنون ۸۳ درصد از شهروندان گچساران واکسن کرونا را دریافت کردند، اظهار کرد: در این شهرستان تا کنون ۱۹۴ هزار و ۲۸۹ مورد تزریق واکسن کرونا به جامعه هدف صورت گرفته است.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران تصریح کرد: از این تعداد افزون بر ۸۹هزار و ۵۹۳ مورد دوز اول و ۸۲ هزار و ۷۵۲ مورد دوز دوم بوده است.

پاکدل با اشاره به اینکه شهروندان برای تزریق دوز یاد آوری واکسن هرچه زودتر اقدام کنند، گفت: افزون بر ۲۱ هزار و ۹۴۶ مورد دوز یاد آوری واکسن در گچساران تزریق شده است.

وی با عنوان اینکه جمعیت دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸سال در گچساران ۱۰هزار و ۸۷۱ نفر می باشد، افزود: تزریق واکسناسیون دانش آموزان ( ۱۲ الی ۱۸ سال ) در شهرستان مانند دیگر نقاط کشوردر حال اجراست.

وی ادامه داد: تا پایان ۲۵ دی ماه سال‌ جاری افزون بر ۱۹هزار و ۱۶۹ دانش آموز (۱۲الی۱۸ سال) واکسن کرونا را دریافت کردند.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران اضافه کرد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۱۰ نفر دوز اول و ۹ هزار و ۵۹ نفر نیز دوز دوم بوده که افزون بر ۹۲/۹۹ درصد از دانش آموزان دوز اول و بیش از ۸۳درصد نیز دوز دوم را تزریق کردند.

وی افزود: تزریق واکسن و دوز یادآوری آن بر روی سویه های کرونا تاثیرگذار بوده و آمار فوت و مبتلایان به این بیماری کاهش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری