کد خبر : 5014
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳

آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/استقبال بی نظیر۳ شهرستان از واکسیناسیون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید۱۹ استان به ۹۵۵ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته دو هم استانی بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، دکتر پرویز یزدان‌پناه از افزایش شمار جانباختگان کووید19 استان به 955 نفر خبر داد و گفت:  متاسفانه طی 24 ساعت گذشته دو هم استانی بر اثر ابتلا به کووید19 جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: هم اکنون ۲۴۵ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می باشند که 106 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 22 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۷۳۴۷۵ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از ۴۹۶ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۲۸ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و چرام بود. همچنین از ۳۳۱ نمونه رپید تست ۱۸ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده هستند.

دکتر یزدان پناه تصریح کرد: درصد موارد مثبت در طی دو هفته گذشته بویراحمد، چرام، کهگیلویه و لنده به ترتتیب ٣٤،٣٤، ٣٠ و ٢٩ درصد بوده است که نگران کننده است و در هفته های آتی می‌تواند موج جدید بیماری کرونا را در استان بوجود آورد.

وی تصریح کرد: رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون باید در استان در زمان کمتری باتمام برسد تا شاهد موج جدیدی در استان نشویم.

وی ابراز داشت: خوشبختانه در شهرستان های دنا، مارگون و باشت استقبال مردم و دانش‌آموزان از واکسیناسیون بی‌نظیر بوده است که احتمالا در طی روزهای آینده واکسیناسیون نوبت اول در این شهرستان ها باتمام برسد و شاهد بازگشایی مدارس، کاهش موارد مثبت ،  موارد بستری  و مرگ و میر در این شهرستان ها خواهیم بود.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مشاهده مجوز پایگاه خبری